Fiat 126p
Oficjalna produkcja w Polsce ruszyła 22 lipca 1973 roku. Pierwsza modernizacja samochodu nastąpiła w 1977 roku, zwiększono pojemność silnika do 652 cm3, w układzie dolotowym zastosowano tłumik szmerów ssania, prądnicę prądu stałego zastąpiono alternatorem. Modyfikacje pozwoliły na wzrost mocy do 17,7 kW. Fiat 126p produkowany był w czterech wersjach: 650 Standard, 650 Special, 650 Lux i 650 Komfort. Równolegle z silnikami o pojemności 650 cm3 produkowano 600 cm3.
Fot. Automobilia.pl | Fiat 126p
Od listopada 1982 roku produkowano bardziej ekonomiczną wersję 650E, posiadała ona nowy typ gaźnika, tłumik szmerów ssania i trójkomorowy tłumik wydechu o zmniejszonych oporach przepływu. Samochody z tymi zmianami oznaczono symbolem 650E. W czerwcu 1983 nastąpiły dalsze udoskonalenia silnika, zastosowano głowicę z nową komora spalania, nowy wałek rozrządu, a także aparat zapłonowy. Pod koniec 1984 roku nastąpił face-lifting nadwozia, wynikał on z potrzeby dostosowania samochodu do europejskich norm homologacyjnych.
Kolejna większa modernizacja odbyła się w 1994 roku, zmianom poddano nadwozie i instalację elektryczną. Zmodernizowany samochód nosił oznaczenie 126el, ze wzbogaconym wyposażeniem 126 el SX. Kolejna seria zmian odbyła się pod koniec 1996 roku. Główną różnicą było zastosowanie katalizatora. Pod koniec 1998 roku wprowadzono zagłówki dla pasażerów tylnej kanapy.
22 września 2000 roku, po 27 latach produkcji, zakończono montaż “Malucha”, w Polsce powstało 3 318 674 egzemplarzy.
Źródło: http://pl.wikipedia.org
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!