40 lat temu w Genewie zaprezentowano sportowe coupe C 111-II
Kiedy Mercedes-Benz zaprezentował C 111-II na wystawie samochodów w Genewie w Marcu 1970 roku, było pewne, że pojazd wzbudzi duże zainteresowanie. Auto zostało zaprojektowane z najnowszych komponentów i posiadało innowacyjny projekt nadwozia.
Razem z prezentacją samochodu odbył się również pokaz najnowszego silnika Wankla, który został zamontowany w C 111-II i wyposażony w cztery obracające się rotory. Moc jego wynosiła ~334 KM. Samochód posiadał napęd na tylne koła, który był przenoszony poprzez pięciobiegową skrzynię biegów. Rozpędzał się do 100 km/h w 4,8 sek., a prędkość maksymalna wynosiła 300 km/h.
Fot. Daimler
C 111-II poza funkcją prototypu, za pośrednictwem, którego testowano liczne nowinki techniczne, w niedługim czasie miał wypełnić lukę super sportowego samochodu, jaką zostawił po sobie Mercedes-Benz 300 SL. Zainteresowanie samochodem było tak duże, że chętni jego zakupu, byli skłonni zapłacić za niego przed oficjalną produkcją.
Niestety auto pozostało w fazie prototypu i nigdy nie ujrzało seryjnej produkcji. Jednym z powodów, który wpłynął na jej zaniechanie, był kryzys paliwowy na świcie oraz normy emisji spalin (auto spalało 20l paliwa na 100 km). Warto podkreślić, iż była to trzecia osłona tego super nowoczesnego, sportowego coupe, gdyż pierwsze prace projektowe rozpoczęły się w 1967 roku, a model posiadał oznaczenie C 111, kolejny model to C 111-I (wszystkie 3 modele są widoczne poniżej na zdjęciu).
Źródło: Daimler
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!