70 lat Alpine: Rozdział 2 – Esencja stylu
Drugi odcinek serialu „70 lat Alpine”, nakręconego z okazji rocznicy powstania marki w 1955 roku, poświęcono stylistyce. Laurens van den Acker, dyrektor działu designu Grupy Renault, i Antony Villain, dyrektor designu Alpine, wspominają inspiracje stylistyczne, które towarzyszyły im przy wskrzeszaniu marki i projektowaniu przyszłych modeli z gamy Dream Garage.
Panowie zaprosili nas do Studia Alpine w Guyancourt, we Francji, aby przywołać poczucie realizowania „misji specjalnej”, które towarzyszyło wskrzeszaniu marki z poszanowaniem stylu zapoczątkowanego przez Jeana Rédélégo. Tłumaczą, jakie cenne możliwości otwiera przed projektantami technologia elektryczna i w jaki sposób samochód koncepcyjny Alpenglow odzwierciedla założenia stylistyczne przyszłych modeli.
R e k l a m a
Nie odnosiłem się do tej marki z nostalgią. Podszedłem do niej z entuzjazmem. Powiedziałem sobie, że to fantastyczna marka i mogę z nią zrobić wszystko.
Antony Villain, dyrektor designu Alpine
Od czasu powstania marki pod kierunkiem Jeana Rédélégo jedna rzecz pozostaje niezmienna: jej logo. Litera „A” przecięta strzałą, zaprojektowana przez Philippe’a Charles’a w latach 60., stała się niedoścignionym symbolem ruchu i prędkości. Jest ona obecna w logo do dziś, a tu widzimy jej pierwszy szkic. Jej trwałość jest symbolem zdolności Alpine do przeobrażania się bez uszczerbku dla tożsamości marki i jej wartości: sportowego charakteru, innowacji i francuskiej myśli technicznej.
Tworzenie marki to bez wątpienia najbardziej pasjonująca przygoda w karierze projektanta. Dziś rozpoczynamy nowy etap w historii Alpine wraz z rozszerzeniem gamy z jednego do sześciu czy siedmiu modeli. Musimy tę markę ożywić i nadać jej kształt. To tak jak z drzewem, które rośnie i rozpościera swe gałęzie. Musimy się upewnić, że każdy model ma rację bytu i dokłada swoją cegiełkę do historii marki.
Laurens van den Acker, dyrektor działu designu Grupy Renault
Pierwszy odcinek serialu związanego z francuską marką, możecie obejrzeć tutaj, jak to się wszystko zaczęło.
Źródło/Zdjęcia: Renault SAS – informacja prasowa