Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport Coupé
Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport Coupé, wprowadzony w 1938 roku, był ostatnim modelem z linii 6C. Był to również jeden z najbardziej ekskluzywnych samochodów swojej epoki, który łączył w sobie zaawansowaną inżynierię i wyrafinowane wzornictwo. Napędzany był przez 2,5-litrowy silnikiem o mocy 110 KM przy użyciu potrójnych gaźników Weber, który pozwalał osiągnąć prędkość maksymalną do 170 km/h w wersjach produkowanych w latach 1939-1946 i do 165 km/h w latach 1947-1951. Samochód miał niezależne zawieszenie na wszystkich kołach, co w połączeniu z krótkim rozstawem osi w wersji Super Sport zapewniało zwinne prowadzenie.
Zarówno przed, jak i po II wojnie światowej, Alfa Romeo 6C 2500 była ulubieńcem bogatych i sławnych, w tym takich osób jak król Farouk, Rita Hayworth, czy Tyron Power. Modele 6C 2500 były również chętnie wybierane przez znanych karosjerów do tworzenia unikalnych nadwozi, co jeszcze bardziej podkreślało ich ekskluzywny charakter.
Prezentowana wersja 6C 2500 Super Sport Coupe by Touring z 1949 roku, jest doskonałym przykładem tej elegancji i wyrafinowania. Według danych fabrycznych podwozie 915657 zostało dostarczone do Carrozzeria Touring 14 czerwca 1948 r. W ciągu następnych ośmiu miesięcy mediolański konstruktor nadwozi wyposażył samochód w oszałamiające nadwozie Superleggera drugiej serii, a ukończony samochód opuścił warsztaty przy Via Ludovico di Breme 23 stycznia 1949 r.
Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport Coupé była prawdziwym mostem łączącym przedwojenne tradycje motoryzacyjne z powojenną modernizacją, stając się ostatnim prawdziwym samochodem Alfa Romeo budowanym ręcznie na zamówienie.
Szacowana cena samochodu na aukcji: 600 000 – 750 000 euro.
Zdjęcia: RM Sotheby’s
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!