Amphicar Model 770 – na lądzie i wodzie
Amphicar Model 770 to niezwykłe auto-amfibia, które zadebiutowało na New York Auto Show w 1961 roku. Było produkowane w Niemczech przez Quandt Group w Lubece i Berlinie-Borsigwalde w latach 1961-1965, natomiast sprzedaż trwała aż do 1968 roku.
Auto zaprojektowane przez Hansa Trippela, to pojazd, który mógł poruszać się zarówno po lądzie, jak i po wodzie, co było jego główną atrakcją. Charakteryzuje się klasyczną, dwudrzwiową, kabrioletową konstrukcją z miejscem dla czterech osób i uroczym wyglądem. Napędzany przez silnik umieszczony z tyłu, z napędem na tylne koła oraz 4-biegową manualną skrzynię biegów. Dla celów wodnych, ten sam silnik napędzał parę śrub umieszczonych z tyłu. Silnik pochodzi z samochodu Triumph Herald 1200, co pozwalało osiągnąć prędkość 7 węzłów na wodzie i około 110 km/h na lądzie.
R e k l a m a
Projektant Hans Trippel rozpoczął eksperymentowanie z konstrukcjami amfibii już w latach 30., prowadząc do stworzenia Trippel SG6, pierwszego produkcyjnego samochodu-amfibii, który był wykorzystywany przez Wehrmacht. Po wojnie Trippel kontynuował pracę nad pojazdami amfibijnymi, co ostatecznie doprowadziło do stworzenia Modelu 770, ukierunkowanego na cywilny rynek i boom na aktywności na świeżym powietrzu w Stanach Zjednoczonych.
Fot. Wikipedia | Trippel SG6
Amphicar Model 770 zyskał sławę dzięki swoim zdolnościom amfibijnym, zdolny do prowadzenia na lądzie i pływania po wodzie z wykorzystaniem przednich kół do sterowania w obu środowiskach. Mimo iż był droższy i wymagał więcej konserwacji niż typowe samochody, przyciągnął miłośników przygód i technologii. Produkcja była ograniczona, a łącznie powstało około 4000 egz. Wiele z nich przetrwało do dzisiejszych czasów dzięki globalnej społeczności właścicieli.