Austro-Daimler ADS R “Sascha”
Budowa małych, lekkich samochodów sportowych z wykorzystaniem innowacyjnych technik i technologii od zawsze należy do tradycji Porsche. W historii producenta nieprzerwanie przewija się też inny motyw: przed skierowaniem do produkcji seryjnej nowatorskie rozwiązania muszą sprawdzić się w wyścigach.
Fot. Porsche | Austro-Daimler ADS R “Sascha”
Fot. Porsche
Fot. Porsche
Już 100 lat temu Ferdinand Porsche, ówczesny szef rozwoju i produkcji w firmie Austro-Daimler, do zademonstrowania skuteczności swoich pomysłów wykorzystał ekstremalne warunki panujące w sporcie motorowym. I odniósł sukces – 2 kwietnia 1922 r. Austro-Daimler ADS R wygrał w wyścigu Targa Florio.
Fot. Porsche | Targa Florio, 2 kwietnia 1922 r., za kierownicą hrabia Aleksander “Sascha” Kolowrat, a za “1” Ferdinand Porsche
Fot. Porsche | Wyścig Targa Florio, 2 kwietnia 1922 r., za kierownicą Fritz Kuhn
Stając do walki przeciwko silnej konkurencji w najniższej klasie pojemności, pojazd odniósł w sycylijskich górach klasowe zwycięstwo. Projektując Austro-Daimlera ADS R, 46-letni wówczas Ferdinand Porsche zaufał zasadzie odpowiedniego stosunku mocy do masy, która do dziś jest charakterystyczną cechą wszystkich samochodów sportowych ze Stuttgartu-Zuffenhausen.
Fot. Porsche | Wyścig samochodowy (Riesrennen) w Grazu w Styrii w 1922 r.
Źródło: YouTube
Sto lat później zespół Porsche Heritage i Porsche Museum podjął się odrestaurowania tego zabytkowego samochodu.
Źródło: Porsche
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!