BMW 1600-2 – klasyka, która uratowała BMW
BMW 1600-2 to model, który wyewoluował z rewolucyjnej serii sedanów Neue Klasse. To właśnie te samochody pomogły uratować niemieckiego producenta samochodów przed niewypłacalnością po II wojnie światowej. Mniejszy, bardziej przystępny cenowo i z dwoma drzwiami zamiast czterech, okazał się bardziej dynamiczny i szybszy od swoich poprzedników, głównie dzięki lżejszej konstrukcji.
Debiutując na Geneva Motor Show w 1966 roku, BMW 1600-2 szybko zyskał uznanie. Nazwa „1600” odnosiła się do jego rzędowego czterocylindrowego silnika o pojemności 1,6 litra, a „2” do jego dwudrzwiowego nadwozia. W 1971 roku nazwę uproszczono do 1602. Model pozostał w produkcji do 1975 roku, dostępny w różnych wersjach, w tym mocniejszej Ti, a także w limitowanej produkcji kabrioletu i hatchbacka Touring.
R e k l a m a
Od samego początku BMW 1600-2 cieszył się ogromną popularnością, pomagając firmie ugruntować reputację producenta sportowych samochodów codziennego użytku. Dzięki temu modelowi otworzyła się droga dla jeszcze mocniejszego i bardziej uwielbianego BMW 2002.
Prezentowany egzemplarz został dostarczony do Włoch jako nowy, wykończony w rzadkim kolorze Granada – jasnym odcieniu czerwieni, który jest stosunkowo rzadki dla modelu z pierwszej serii produkcyjnej. Dzięki rzadkiemu fabrycznemu kolorowi i felgom aluminiowym, auto jest wyjątkowo kolekcjonerskie.
BMW 1600-2 nie tylko odzwierciedla kawałek historii motoryzacji, ale także ukazuje, jak pasja do detali i dbałość o klasyczne samochody mogą przynieść niesamowite rezultaty. Ten wspaniały egzemplarz jest prawdziwym świadectwem niemieckiej inżynierii i miłości do motoryzacji, które przetrwały dekady.
Szacowana cena samochodu na aukcji: 23 000 – 32 500 euro.
Źródło/Zdjęcia: RM Sotheby’s