BMW 328 kończy 75 lat
W tym roku BMW 328 Roadster kończy 75 lat. Auto było produkowane w latach 1936-1940 i jest jednym z bardziej udanych projektów samochodów sportowych lat 30. XX w. Przyśpieszenie, niezawodność na trasie, a przy tym lekka konstrukcja to szczególne cechy modelu 328.
Lata 30. to samochody o potężnych silnikach z dużymi pojemnościami, które królowały na trasach przedwojennej europy, BMW 328 Roadster ważyło zaledwie 780 kg i posiadało 2-litrowy, 6-cylindrowy silnik o mocy 80 KM oraz manualną 4-biegową skrzynię biegów.
Fot. BMW | Ernst Henne w BMW 328 Prototype na starcie rajdu Eifel w 1936 r.
Po raz pierwszy zostało zaprezentowane na torze Nürburgring 14 czerwca 1936 roku. Początkowo produkowane jednostkowo jako samochód wyścigowy, dopiero wiosną 1937 roku rozpoczęła się produkcja seryjna. Jego konstrukcja pozwalała wykorzystać go wszechstronnie zarówno jako auto turystyczne do użytku codziennego, ale też jako szybkie do ścigania się. Prędkość maksymalna BMW wynosiła 155 km/h.
Fot. BMW | BMW 328 Roadster
Fot. BMW | BMW 328 Roadster
Wyprodukowany w 464 egzemplarzach, obecnie jest jednym z bardziej poszukiwanych pojazdów przez kolekcjonerów na rynku aut zabytkowych na świecie. Do dziś w rękach kolekcjonerów pozostaje około 200 egzemplarzy, z czego 120 sztuk jest w Niemczech.
BMW 328 Roadster było nie tylko jednym z najbardziej atrakcyjnych wizualnie samochodów sportowych z okresu przedwojennego, ale też było bardzo udanym projektem samochodu sportowego lat 30.
Fot. BMW | BMW 328 Roadster
Fot. BMW | BMW 328 Roadster
Fot. BMW | BMW 328 Roadster
W zeszłorocznej edycji Mille Miglia, BMW 328 Touring Coupé po 70 latach ponownie odniosło sukces zwyciężając ten prestiżowy wyścig.
Źródło: BMW
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!