Bo klient jest najważniejszy
W tym roku mija 80 lat od rozpoczęcia przez Opla szkoleń w zakresie obsługi klienta. Wiosną 1931 roku na terenie fabryki w Rüsselsheim rozpoczęły się pierwsze kursy dla 15 osobowych grup, gdzie każdy kursant po zdanym egzaminie otrzymywał specjalny dyplom poświadczający ukończenie szkolenia.
Fot. Opel | Grupa mechaników uczestnicząca w szkoleniu, 1931 r.
Szkolenia były skierowane do osób zajmujących się obsługą klientów w salonach samochodowych, celem zapewnienia jak najwyższej jakości pracy.
Tekst informacyjnym na ulotce promocyjnej Opla z 1933 r.:
… obsługa klienta nie zależy tylko od kultury i staranności z jaką podchodzi się do danego klienta, ale również ważny jest czas w jakim się tego klienta obsługuje …
Fot. Opel
Kolejne lata to dalszy rozwój kursów i treningów. W 1935 roku powstały pierwsze mobile szkoły Opla. Były to samochody wyposażone w narzędzia i urządzenia warsztatowe, które jeździły po Niemczech, aby szkolić mechaników pracujących w warsztatach samochodowych.
Fot. Opel
Dziś Opel organizuje około 26 tys. szkoleń rocznie, które prowadzone są w pięciu ośrodkach szkoleniowych na terenie Niemiec. Poprzez system zarządzania nauczaniem, każdy pracownikom ma dostęp do szkoleń oferowanych w ramach europejskiej akademii szkoleniowej Opla.
Oprócz kursów w ośrodkach szkoleniowych, pracownicy mają możliwość korzystania ze szkoleń online (programów samodzielnego uczenia się) oraz uczestnictwa w różnego rodzaju tematycznych webinariach w Internecie.
Źródło: Opel
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!