Bo klient jest najważniejszy
W tym roku mija 80 lat od rozpoczęcia przez Opla szkoleń w zakresie obsługi klienta. Wiosną 1931 roku na terenie fabryki w Rüsselsheim rozpoczęły się pierwsze kursy dla 15 osobowych grup, gdzie każdy kursant po zdanym egzaminie otrzymywał specjalny dyplom poświadczający ukończenie szkolenia.
Fot. Opel | Grupa mechaników uczestnicząca w szkoleniu, 1931 r.
R e k l a m a
Szkolenia były skierowane do osób zajmujących się obsługą klientów w salonach samochodowych, celem zapewnienia jak najwyższej jakości pracy.
Tekst informacyjnym na ulotce promocyjnej Opla z 1933 r.:
… obsługa klienta nie zależy tylko od kultury i staranności z jaką podchodzi się do danego klienta, ale również ważny jest czas w jakim się tego klienta obsługuje …
Fot. Opel
Kolejne lata to dalszy rozwój kursów i treningów. W 1935 roku powstały pierwsze mobile szkoły Opla. Były to samochody wyposażone w narzędzia i urządzenia warsztatowe, które jeździły po Niemczech, aby szkolić mechaników pracujących w warsztatach samochodowych.
Fot. Opel
Dziś Opel organizuje około 26 tys. szkoleń rocznie, które prowadzone są w pięciu ośrodkach szkoleniowych na terenie Niemiec. Poprzez system zarządzania nauczaniem, każdy pracownikom ma dostęp do szkoleń oferowanych w ramach europejskiej akademii szkoleniowej Opla.
Oprócz kursów w ośrodkach szkoleniowych, pracownicy mają możliwość korzystania ze szkoleń online (programów samodzielnego uczenia się) oraz uczestnictwa w różnego rodzaju tematycznych webinariach w Internecie.
Źródło: Opel