Bugatti Type 40 – oldtimer z niezwykłą przeszłością
Bugatti Type 40 to jeden z modeli francuskiego producenta samochodów sportowych i wyścigowych, który do dziś zachwycający swoim urokiem. Poniżej prezentujemy, jak ów oldtimer przemierzył kontynenty, przechodząc przez różne ręce właścicieli, zachowując przy tym swoją unikalność i prestiż.
Początek podróży
Podwozie o numerze 40377 to wyjątkowy egzemplarz w historii Bugatti. Wyprodukowany jako jeden z 790 egzemplarzy Typu 40, opuścił fabrykę w Molsheim 6 kwietnia 1927 roku. Jego pierwszym celem podróży był daleki kontynent – Ameryka Południowa. Zamówiony przez hrabiego Luiza Eduardo Matarazzo z Sao Paolo, znanego przedstawiciela marki Bugatti, samochód przypuszczalnie otrzymał nadwozie skonstruowane przez lokalnego konstruktora w Ameryce Południowej. W księdze fabrycznej widnieje informacja, że samochód dostarczono z nowy z silnikiem o numerze 280, a skrzynia korbowa o pasującym numerze, nadal jest częścią tego egzemplarza.
Argentyński rozdział
Do 1971 roku numer rej. 816∙866 i nr podwozia 40377 był zarejestrowany w Buenos Aires, w Argentynie. Odkryty przez Johna Lodwiga, auto miało sportowe, dwumiejscowe nadwozie. Następnie trafiło w ręce Øivinda Selviga z Norwegii, który przystąpił do długiej i skrupulatnej renowacji, trwającej aż do 1983 roku. W tym czasie pojazd uzyskał nowe nadwozie w stylu Grand Sport. Po renowacji, w 1985 roku, Bugatti zmieniło właściciela na Paala Myhre, a następnie w 1993 roku trafiło do obecnego posiadacza.
Renowacje i modernizacje
Podczas swojej bogatej historii, Type 40 przeszedł kilka ważnych modernizacji. Firma Ivan Dutton, specjalizująca się w marce Bugatti, przeprowadziła gruntowną przebudowę silnika w 2013 roku i skrzyni biegów w 1994 roku. Dodatkowo auto zostało wyposażone w podwójne gaźniki Solex, co zwiększyło jego wydajność i atrakcyjność.
Type 40 dzisiaj
Bugatti Type 40 mimo upływu lat, nadal zachwyca. Jego obecny stan to połączenie historii i klasy. Auto pokryte łagodną patyną, świadczy o jego bogatej przeszłości i wieloletniej pielęgnacji. Prezentowany model Type 40 stanowi idealny wybór dla każdego entuzjasty oldtimerów, pragnącego doświadczyć radości z posiadania własnego, niebieskiego Bugatti.
Bugatti Type 40 to kawałek historii motoryzacji, który przetrwał dekady, przechodząc przez różne fazy i kontynenty, zachowując przy tym swój niepowtarzalny charakter i elegancję.
Szacowana cena samochodu na aukcji: 200 000 – 250 000 euro.
Zdjęcia: RM Sotheby’s
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!