Chrysler Allard K3 – klasyczna elegancja i moc w jednym
Kiedy Chrysler Allard K3 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne na Salonie Motoryzacyjnym w Londynie w 1952 roku, wzbudził ogromne zainteresowanie. Ten model był odważną próbą ucywilizowania sportowego J2X, zachowując jednocześnie jego potężny charakter V-8. Stalowe podwozie K3, o konstrukcji dwururowej, posiadało znaną półniezależną przednią oś wahliwą oraz odpowiednią tylną oś DeDion, co zapewniało doskonałą stabilność i kontrolę na drodze. Hamulce bębnowe, zamontowane na pokładzie, gwarantowały bezpieczne i skuteczne hamowanie.
Nadwozie K3 wykonane z aluminium stanowiło znaczną poprawę wagi auta w porównaniu do wyścigowego J2X. Wnętrze oferowało komfortową kanapę o szerokości około 143 cm, mieszczącą trzy osoby. Dźwignia zmiany biegów, sprytnie przesunięta bliżej kierowcy, pozwalała zaoszczędzić miejsce na podłodze dla środkowego pasażera. Dodatkowe praktyczne rozwiązania obejmowały podwójne zbiorniki paliwa umieszczone w tylnych błotnikach, co zwiększało przestrzeń bagażnika, oraz podnoszone szyby i dach kabrioletu z materiału, który składał się poza zasięgiem wzroku za tylnymi siedzeniami.
R e k l a m a
Najwyraźniej Sydney Allard miał na myśli rynek północnoamerykańskim, kiedy stworzył model K3. 57 z 62 wyprodukowanych egzemplarzy trafiło do Stanów Zjednoczonych. Większość K3 była wysyłana bez silników, co pozwalało amerykańskim dealerom na instalowanie silników według wyboru kupującego.
Oferowany Chrysler Allard K3 z 1953 roku jest jednym z najrzadszych istniejących egzemplarzy. Szacuje się, że tylko 20 procent z nich zostało wyprodukowanych z silnikiem Hemi V-8. W odróżnieniu od większości K3, w tym modelu zachowano unikalną boczną manetkę zmiany biegów, co dodaje mu dodatkowej wartości kolekcjonerskiej.
Podwozie nr 3175 opuściło doki w Southampton 5 lutego 1953 roku, przemierzając ocean wraz z dwoma innymi K3, 3176 i 3177. Trafiło do dystrybutorów British Motorcar w San Francisco, którzy zainstalowali rewolucyjny wówczas silnik Chrysler Hemi dla pierwszego właściciela z San Leandro w Kalifornii.
Chrysler Allard K3 napędzany silnikiem Hemi jest idealnym kandydatem do prestiżowych wydarzeń, takich jak Colorado Grand. Jego atrakcyjne nadwozie z aluminium przyciąga wzrok, a pasażerowie mogą cieszyć się mocą Hemi V-8 w luksusowym wnętrzu i całkowicie rozkładanym dachem, który chroni przed żywiołami podczas długich, radosnych podróży.
Szacowana cena samochodu na aukcji: 140 000 – 185 000 euro.
Źródło/Zdjęcia: RM Sotheby’s