Chrysler Allard K3 – klasyczna elegancja i moc w jednym
Kiedy Chrysler Allard K3 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne na Salonie Motoryzacyjnym w Londynie w 1952 roku, wzbudził ogromne zainteresowanie. Ten model był odważną próbą ucywilizowania sportowego J2X, zachowując jednocześnie jego potężny charakter V-8. Stalowe podwozie K3, o konstrukcji dwururowej, posiadało znaną półniezależną przednią oś wahliwą oraz odpowiednią tylną oś DeDion, co zapewniało doskonałą stabilność i kontrolę na drodze. Hamulce bębnowe, zamontowane na pokładzie, gwarantowały bezpieczne i skuteczne hamowanie.
Nadwozie K3 wykonane z aluminium stanowiło znaczną poprawę wagi auta w porównaniu do wyścigowego J2X. Wnętrze oferowało komfortową kanapę o szerokości około 143 cm, mieszczącą trzy osoby. Dźwignia zmiany biegów, sprytnie przesunięta bliżej kierowcy, pozwalała zaoszczędzić miejsce na podłodze dla środkowego pasażera. Dodatkowe praktyczne rozwiązania obejmowały podwójne zbiorniki paliwa umieszczone w tylnych błotnikach, co zwiększało przestrzeń bagażnika, oraz podnoszone szyby i dach kabrioletu z materiału, który składał się poza zasięgiem wzroku za tylnymi siedzeniami.
Najwyraźniej Sydney Allard miał na myśli rynek północnoamerykańskim, kiedy stworzył model K3. 57 z 62 wyprodukowanych egzemplarzy trafiło do Stanów Zjednoczonych. Większość K3 była wysyłana bez silników, co pozwalało amerykańskim dealerom na instalowanie silników według wyboru kupującego.
Oferowany Chrysler Allard K3 z 1953 roku jest jednym z najrzadszych istniejących egzemplarzy. Szacuje się, że tylko 20 procent z nich zostało wyprodukowanych z silnikiem Hemi V-8. W odróżnieniu od większości K3, w tym modelu zachowano unikalną boczną manetkę zmiany biegów, co dodaje mu dodatkowej wartości kolekcjonerskiej.
Podwozie nr 3175 opuściło doki w Southampton 5 lutego 1953 roku, przemierzając ocean wraz z dwoma innymi K3, 3176 i 3177. Trafiło do dystrybutorów British Motorcar w San Francisco, którzy zainstalowali rewolucyjny wówczas silnik Chrysler Hemi dla pierwszego właściciela z San Leandro w Kalifornii.
Chrysler Allard K3 napędzany silnikiem Hemi jest idealnym kandydatem do prestiżowych wydarzeń, takich jak Colorado Grand. Jego atrakcyjne nadwozie z aluminium przyciąga wzrok, a pasażerowie mogą cieszyć się mocą Hemi V-8 w luksusowym wnętrzu i całkowicie rozkładanym dachem, który chroni przed żywiołami podczas długich, radosnych podróży.
Szacowana cena samochodu na aukcji: 140 000 – 185 000 euro.
Źródło/Zdjęcia: RM Sotheby’s
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!