De Tomaso Vallelunga
De Tomaso Vallelunga to sportowy samochód z silnikiem umieszczonym centralnie, produkowany w latach 1964-1967. Był to pierwszy samochód drogowy produkowany przez firmę De Tomaso. Vallelunga charakteryzowała się innowacyjną konstrukcją z centralnie umieszczonym silnikiem oraz lekką konstrukcją, co czyniło ją wyjątkowo zaawansowanym pojazdem na swoje czasy.
Pojazd napędzany był 1,5-litrowym silnikiem o mocy 104 KM, pochodzącym z Forda Cortina, z dwoma gaźnikami Weber, sprzężonym z 4- lub 5-biegową manualną skrzynią biegów. Vallelunga ważyła jedynie 726 kg, co w połączeniu z zaawansowaną konstrukcją zawieszenia oferowało imponujące osiągi i dynamikę jazdy.
R e k l a m a
Wersja produkcyjna wykorzystywała karoserię z włókna szklanego, opartą na oryginalnym projekcie Franco Mainy i wykonaną przez Carrozzeria Fissore, a później przez Ghia. Produkcja obejmowała głównie wariant coupé, z bardzo niewielką liczbą prototypów w wersji barchetta. Łącznie wyprodukowano około 53 egzemplarzy.
Vallelunga była prekursorem dla kolejnych modeli De Tomaso, w tym słynnej Mangusty, i ugruntowała pozycję firmy jako producenta wyrafinowanych sportowych samochodów z centralnie umieszczonym silnikiem.
Szacowana cena samochodu na aukcji: 150 000 – 200 000 euro.
Zdjęcia: RM Sotheby’s