DKW F1 – pierwszy z przednim napędem
Historia modelu DKW F1 sięga lat 30. ubiegłego wieku, kiedy to po raz pierwszy został on zaprezentowany na Międzynarodowej Wystawie Samochodów w Berlinie (Berlin IAA Motor Show) w 1931 r.
Jednakże zanim pojawił się na wystawie 80 lat temu, wzbudzając duże zainteresowanie wśród zwiedzających (był to pierwszy, niemiecki masowo produkowany samochód z przednim napędem), spróbujmy przybliżyć jego historię jak to się wszystko zaczęło.
Fot. Audi | Prezentacja DKW F1 na Berlin IAA Motor Show w 1931 r.
W 1928 r. Jörgen Skafte Rasmussen kupuje większościowy pakiet udziałów w Audi Werke AG w Zwickau (Niemcy). Niestety światowy kryzys gospodarczego pod koniec lat 20. oraz silna konkurencja z Ameryki pokrzyżowały plany montażu własnych 8-cylindrowych silników w większych modelach Audi, a sama firma znalazła się w trudnej sytuacji finansowej. Aby zaradzić problemom finansowym, potrzebny był produkt o większej atrakcyjności rynkowej, który mógłby zapewnić przetrwanie firmy na rynku.
W październiku 1930 r. Rasmussen zdecydował się na rozpoczęcie projektu związanego z nowy samochodem. Wiedząc, że aby odnieść sukces i nie wypaść z rynku nowy projekt musi być zrealizowany w jak najkrótszym czasie. I tak się stało, samochód powstał w 6 tygodni, a pierwsze badania techniczne odbyły się pod koniec 1930 r.
Nowe auto zostało oparte na chłodzonym wodą dwucylindrowy silniku DKW, miało napęd na przednie koła i lekką konstrukcję karoserii. Sprzedawane było w różnych wersjach, stając szybko hitem na rynku motoryzacyjnym. Do końca produkcji w 1942 r. z linii montażowej zjechało 270 tys. samochodów.
Źródło: Audi
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!