Edsel Ford i jego osobisty roadster
Historia samochodu zaczyna się w 1932 roku, kiedy to Edsel Ford (syn Henry Forda) wrócił z podróży po Europie. W czasie swojej wyprawy miał okazję widzieć podobne sportowe auta w Europie, które stały się można rzecz natchnieniem do stworzenia właśnie tego samochodu. Autorem nadwozia Modelu 40 Special Speedster, który powstał w 1934 roku był ówczesny szef działu projektowego Forda – E.T. „Bob” Gregorie.
Fot. Ford | Model 40 Special Speedster
R e k l a m a
Fot. Ford | Model 40 Special Speedster
Sam Edsel Ford ciszył się swoim unikalnym roadsterem zaledwie klika lat, czyli do roku 1943 kiedy zmarł. Po śmierci E. Forda samochód wiele razy znikał z pola widzenia, sądzono nawet, że został zniszczony. W 1958 roku widziano go przedostatni raz, kiedy został sprzedany za 603 dolary marynarzowi z U.S. Navy. Kolejne 41 lat to znów zagadka, gdzie auto się podziewało, aż do 1999 roku, kiedy to samochód pojawił się na konkursie elegancji Amelia Island w USA. Obecnie wiadomo, że auto spędziło 41 lat w garażu marynarza, który kupił je w 1958 roku!
Fot. Ford | Model 40 Special Speedster
Fot. Ford | Model 40 Special Speedster
Dziś Model 40 Special Speedster wygląda tak jak kiedyś, a to za sprawą żmudnej renowacji, która została przeprowadzona przez firmę RM Auto Restoration. Samochód posiada silnik V8 o pojemności 4 litrów i mocy 100 KM. Nadwozie samochodu zostało wykonane z aluminium.
Fot. Ford | Model 40 Special Speedster
Fot. Ford | Model 40 Special Speedster
Na koniec nie można powiedzieć inaczej, jak tylko „historia kołem się toczy”. W 1999 roku Bill Warner, który kupił Speedstera odwiedził 91-letniego Bob Gregorie, który potwierdził jego autentyczność – ostatni raz widział samochód w 1940 roku!, a stojąc przed swoim domem powiedział „The old girl still looks pretty good for her age.”
Samochód obecnie można podziwiać w Edsel & Eleanor Ford House.
Źródło: Ford