Ferrari 512 TR
Ferrari 512 TR jest samochodem sportowym, który został zaprezentowany przez włoskiego producenta samochodów Ferrari w 1991 roku jako następca modelu Testarossa, który był jednym z najbardziej ikonicznych samochodów lat 80. Model 512 TR charakteryzował się udoskonaleniami zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym w stosunku do swojego poprzednika.
Pod względem wyglądu, 512 TR zachował charakterystyczną sylwetkę Testarossy, w tym szerokie, płaskie nadwozie i charakterystyczne dla tego modelu boczne wloty powietrza, które nie tylko stanowiły kluczowy element stylistyczny, ale również pełniły ważną funkcję chłodzenia silnika umieszczonego centralnie. Zmiany stylistyczne objęły przemodelowanie przedniego i tylnego zderzaka, co nadało samochodowi bardziej współczesny i agresywny wygląd.
Silnik to 4,9-litrowa jednostka V12, która generowała moc 428 KM (315 kW) przy 6750 obr./min, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej około 195 mph (314 km/h) i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 4,8 sekundy. Udoskonalenia w dziedzinie inżynierii obejmowały m.in. lepszą skrzynię biegów, ulepszone zawieszenie i hamulce, co znacząco poprawiło prowadzenie i ogólną wydajność samochodu.
Wnętrze 512 TR również przeszło modernizację, oferując bardziej luksusowe i komfortowe wykończenie, lepsze materiały oraz ulepszone wyposażenie, które miało na celu poprawę doświadczeń kierowcy i pasażerów. Ferrari 512 TR produkowane było do 1994 roku, kiedy to zostało zastąpione modelem F512 M, oznaczającym kolejny krok ewolucji w tej prestiżowej linii samochodów sportowych.
W latach 1991–1994 wyprodukowano zaledwie 2261 egzemplarzy modelu 512 TR, co czyni go jednym z bardziej ekskluzywnych samochodów w historii Ferrari. Prezentowany model pochodzi z 1993 roku, a na liczniku ma przejechane zaledwie nico ponad 13 tys. kilometrów!
Model 512 TR, będąc wyrazem doskonałości inżynieryjnej i estetycznej, nadal inspiruje kolejne pokolenia miłośników motoryzacji. Jego historia nie jest tylko przypomnieniem o przeszłych sukcesach Ferrari, ale również o ciągłym dążeniu do perfekcji, które definiuje markę do dziś.
Szacowana cena samochodu na aukcji: 230 000 – 275 000 euro.
Źródło/Zdjęcia: RM Sotheby’s
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!