Ferrari 512 TR
Ferrari 512 TR jest samochodem sportowym, który został zaprezentowany przez włoskiego producenta samochodów Ferrari w 1991 roku jako następca modelu Testarossa, który był jednym z najbardziej ikonicznych samochodów lat 80. Model 512 TR charakteryzował się udoskonaleniami zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym w stosunku do swojego poprzednika.
Pod względem wyglądu, 512 TR zachował charakterystyczną sylwetkę Testarossy, w tym szerokie, płaskie nadwozie i charakterystyczne dla tego modelu boczne wloty powietrza, które nie tylko stanowiły kluczowy element stylistyczny, ale również pełniły ważną funkcję chłodzenia silnika umieszczonego centralnie. Zmiany stylistyczne objęły przemodelowanie przedniego i tylnego zderzaka, co nadało samochodowi bardziej współczesny i agresywny wygląd.
R e k l a m a
Silnik to 4,9-litrowa jednostka V12, która generowała moc 428 KM (315 kW) przy 6750 obr./min, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej około 195 mph (314 km/h) i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 4,8 sekundy. Udoskonalenia w dziedzinie inżynierii obejmowały m.in. lepszą skrzynię biegów, ulepszone zawieszenie i hamulce, co znacząco poprawiło prowadzenie i ogólną wydajność samochodu.
Wnętrze 512 TR również przeszło modernizację, oferując bardziej luksusowe i komfortowe wykończenie, lepsze materiały oraz ulepszone wyposażenie, które miało na celu poprawę doświadczeń kierowcy i pasażerów. Ferrari 512 TR produkowane było do 1994 roku, kiedy to zostało zastąpione modelem F512 M, oznaczającym kolejny krok ewolucji w tej prestiżowej linii samochodów sportowych.
W latach 1991–1994 wyprodukowano zaledwie 2261 egzemplarzy modelu 512 TR, co czyni go jednym z bardziej ekskluzywnych samochodów w historii Ferrari. Prezentowany model pochodzi z 1993 roku, a na liczniku ma przejechane zaledwie nico ponad 13 tys. kilometrów!
Model 512 TR, będąc wyrazem doskonałości inżynieryjnej i estetycznej, nadal inspiruje kolejne pokolenia miłośników motoryzacji. Jego historia nie jest tylko przypomnieniem o przeszłych sukcesach Ferrari, ale również o ciągłym dążeniu do perfekcji, które definiuje markę do dziś.
Szacowana cena samochodu na aukcji: 230 000 – 275 000 euro.
Źródło/Zdjęcia: RM Sotheby’s