Historia i popularność motoroweru NSU Quickly
NSU Quickly, kultowy motorower niemieckiej marki NSU, zdobył ogromną popularność po II wojnie światowej. Zaczynając od swojego debiutu na Międzynarodowej Wystawie Rowerów i Motocykli we Frankfurcie nad Menem w 1953 roku, stał się symbolem dynamicznego rozwoju gospodarki niemieckiej i zmieniających się potrzeb mobilności społeczeństwa.
Fot. Audi | NSU Quickly
Dynamiczny rozwój Niemiec po II wojnie światowej
Po zniszczeniach wojennych, gospodarka Niemiec rozwijała się dynamicznie, umożliwiając coraz większej liczbie ludzi zakup własnego, kompaktowego pojazdu. W tym kontekście NSU Quickly, dwubiegowy motorower, zyskał ogromne zainteresowanie.
Pionierska kategoria prawna dla motorowerów
W 1953 roku politycy wprowadzili nową kategorię prawną dla dwukołowych pojazdów silnikowych, co umożliwiło NSU Quickly uniknięcie podatku, rejestracji i konieczności posiadania prawa jazdy. Termin “motorower” stał się nowoczesną nazwą, pochodzącą od połączenia słów “motor” i “rower”, odzwierciedlając sposób uruchamiania silnika za pomocą pedałów przypominających te rowerowe.
Fot. Audi
Lekki, ekonomiczny i stylowy
NSU Quickly, z dwusuwowym silnikiem o pojemności 49 cm3 i mocy 1,4 KM, szybko stał się hitem rynkowym. Jego lekka konstrukcja (42 kg), dwubarwne wykończenie i maksymalna prędkość 40 km/h przyciągały klientów. W chwili premiery w 1953 roku, cena bazowa wynosiła 525 marek zachodnioniemieckich. Stanowiło to równowartość około 1,5-krotności średniego miesięcznego wynagrodzenia brutto w Niemczech Zachodnich w tamtym czasie.
Ewolucja modelu Quickly – od Cavallino do Quickly TT
W ciągu lat NSU poszerzyło gamę modelową Quickly o warianty takie jak Quickly Cavallino, nawiązujący do włoskiego stylu, oraz Quickly T, znany jako Traum Quickly. W 1959 roku na rynek trafił sportowy Quickly TT, a rok później jego ulepszona wersja z kick-starterem.
Fot. Audi | Folder reklamowy
Koniec ery Quickly i skoncentrowanie się na samochodach
Produkcja NSU Quickly zakończyła się w 1966 roku po wyprodukowaniu około 1,2 miliona egzemplarzy. Zmieniające się potrzeby społeczeństwa i rosnący dobrobyt skłoniły NSU do skoncentrowania się głównie na produkcji samochodów.
Podsumowanie dziedzictwa NSU Quickly
NSU Quickly, będący symbolem zmieniającej się mobilności po wojnie, pozostawił trwałe dziedzictwo w historii niemieckiego transportu. Jego kultowy status utrzymuje się wśród miłośników motoryzacji, a historia tego niewielkiego motoroweru pozostaje niezapomniana.
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!