Honda HP-X – powrót legendy na konkurs elegancji
Honda cofa się o 40 lat, prezentując swój koncepcyjny samochód – Honda HP-X. Zaprojektowany i ręcznie wykonany przez renomowany włoski dom projektowy Pininfarina, HP-X po raz pierwszy publicznie zaprezentowany w 1984 roku, jest prawdziwym arcydziełem, które poprzedzało rozwój pierwszej generacji supersamochodu NSX.
Po gruntownej renowacji przeprowadzonej w warsztacie Pininfarina we Włoszech, Honda HP-X zostanie zaprezentowana w klasie samochodów koncepcyjnych i prototypów w kształcie klina (ang. Wedge-Shaped Concept Cars and PrototypesClass) podczas 73. dorocznego konkursu elegancji Pebble Beach Concours d’Elegance w niedzielę 18 sierpnia br. To wyjątkowe wydarzenie przyciąga co roku tłumy pasjonatów i ekspertów motoryzacyjnych, a tegoroczna edycja z pewnością będzie niezapomniana dzięki powrotowi tego ikonicznego pojazdu.
“Koncepcja Hondy HP-X była gwiazdą Turin Auto Show w 1984 r., prezentując elementy doskonałości inżynieryjnej i najnowocześniejszego wzornictwa, z ekstremalnie klinowatym stylem, który nadal inspiruje przyszłe pokolenia projektantów i inżynierów samochodowych” – powiedział Dave Marek, dyrektor ds. projektowania w Acura i honorowy sędzia Pebble Beach Concours d’Elegance . “Przyszłościowy HP-X miał niezaprzeczalny wpływ na branżę, podkreślając nasze zaangażowanie w przesuwanie granic tego, co jest możliwe w projektowaniu samochodów”.
Honda zastosowała zaawansowaną aerodynamikę i innowacyjne rozwiązania chłodzące dla środkowo zamontowanego 2,0-litrowego silnika DOHC 24-zaworowego V6, który został oparty na silniku wyścigowym Honda F2. Futurystyczna koncepcja nie miała drzwi, zamiast tego zastosowano zdejmowany jednoczęściowy dach z pleksi. Ponadto HP-X eksplorował nowatorskie zastosowanie alternatywnych materiałów, w tym paneli o strukturze plastra miodu, włókna węglowego i kevlaru, aby zmniejszyć wagę i poprawić osiągi.
Wnętrze HP-X odkrywa nowy poziom komfortu, ergonomii i funkcjonalności dzięki szeroko zakrojonym badaniom nad stylizacją. Opracowany przez Hondę “Electronic Drive Support Syste” umożliwia podgląd zaawansowanych funkcji, w tym telemetrii w czasie rzeczywistym, GPS, a nawet ostrzeżeń o stanie drogi za pośrednictwem “specjalnego sonaru” – dziś dla nas powszechnych technologii.
Zaprojektowany z naciskiem na zaawansowaną technologię, HP-X Concept służył jako poligon doświadczalny dla ambitnych nowych pomysłów, technologii i zasad inżynieryjnych, które ostatecznie miały być widoczne w późniejszych modelach Hondy i Acury, szczególnie w modelu NSX, który zadebiutował kilka lat później. Zaprojektowany i opracowany w Japonii, NSX pierwszej generacji ucieleśniał wiele pomysłów i innowacji po raz pierwszy zaprezentowanych w HP-X, mocno umacniając miejsce koncepcji w historii motoryzacji.
Źródło/Zdjęcia: Honda
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!