Koniec Fabryki Samochodów Osobowych na Warszawskim Żeraniu
Jak informuje Gazeta Prawna kolebka Polskiej Motoryzacji – Fabryka Samochodów Osobowych na Warszawskim Żeraniu zostanie definitywnie zamknięta po 60. latach pracy.
Fot. Wikipedia | Montaż samochodów Warszawa M-20 w FSO, lata 50.
Wraz z zamknięciem fabryki na bruk zostaną wysłani wszyscy jej pracownicy, tj. 1800 osób! a teren, na którym znajduje się FSO zostanie wystawiony na sprzedaż. Z uwagi na historyczny charakter fabryki – tereny, które należą do FSO m.in. tor próbny dla samochodów czy hale, zrodził się pomysł zachowania tych miejsc tworząc na ich części muzeum motoryzacji.
Czy tak się stanie i jakie dalsze decyzje zapadną w tej bardzo ważnej sprawie związanej z polską motoryzacją, czas pokaże…
Warto nadmienić przy tej okazji, iż FSO jest właścicielem kolekcji 18 aut, które obecnie znajdują się w Muzeum Motoryzacji w Warszawie.
Co się stanie z kolekcją i kto ostatecznie będzie jej właścicielem tego jeszcze nie wiadomo.
Miejmy nadzieję, że ktoś pójdzie po rozum do głowy i uda się zamknąć tą sprawę pozytywnie przynajmniej dla pamięci tych wszystkich, którzy oddali swoje życie fabryce i aby kolejne pokolenia wiedziały, że Syrena z Warszawy to auto, a nie postać z bajki!
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!