Lamborghini LM002 z ksywką ‘Rambo Lambo’
W 1982 roku, zaledwie 26-letni Patrick Mimran, ówczesny dyrektor generalny Lamborghini, podjął odważny krok, który zapisał się w historii motoryzacji. Wprowadził terenowy prototyp LMA swojej firmy na Grand Prix Monako. Olbrzym krążący po dziewiczych ulicach księstwa stworzył inspirujący chwyt reklamowy, który przyciągnął uwagę całego świata motoryzacyjnego. Cztery lata później, w 1986 roku, Lamborghini zaprezentowało skandalicznie wyglądający model LM002, który szybko zdobył przydomek “Rambo Lambo”. Wśród jego właścicieli znaleźli się członkowie rodziny królewskiej, mistrz świata Formuły 1 Keke Rosberg, królowa rocka Tina Turner oraz sam Sylvester Stallone, znany z roli Rambo.
Pomimo dość specyficznego designu i pierwotnego przeznaczenia do zastosowań wojskowych, LM002 połączył osiągi supersamochodu z luksusem, co czyniło go wyjątkowym na rynku. Pod deską rozdzielczą z drewna i skóry skrywał się potężny 5,2-litrowy, 48-zaworowy silnik V-12, przeniesiony z późniejszych modeli Countach. Wczesne wersje LM002 były wyposażone w sześć dwugardzielowych gaźników Webera, co pozwalało na osiągnięcie mocy 444 KM. Przyspieszenie do 100 km/h w 7,8 sekundy było imponujące, a dzięki niezależnemu zawieszeniu z podwójnymi wahaczami oraz ogromnym oponom Pirelli o szerokości 345 milimetrów, LM002 radził sobie znakomicie nawet na krętych drogach.
W latach 1986-1993 z fabryki Lamborghini w Sant’Agata Bolognese wyjechało nieco ponad 300 egzemplarzy LM002. Model z 1988 roku, wykończony w kolorze niebieskim Acapulco z skórzanym wnętrzem Grigio, jest jednym z bardziej pożądanych samochodów gaźnikowych. Zachował on swoją oryginalną konfigurację, co potwierdzają dane fabryczne Lamborghini. Dodatkowo, samochód wyposażony jest w radioodtwarzacz Alpine i system dźwiękowy Blaupunkt, zgodne z epoką.
Według danych Lamborghini, ten konkretny egzemplarz LM002 opuścił fabrykę 24 marca 1988 roku, po czym został dostarczony do Szwecji, gdzie zarejestrowano go po raz pierwszy w listopadzie tego samego roku.
Szacowana cena samochodu na aukcji: 260 000 – 320 000 euro.
Źródło/Foto: RM Sotheby’s
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!