Made for racing czyli 30 lat Opla Manty 400
Bezsprzecznie była to najlepsza Manta w historii, świetna zarówno w wersji ulicznej, jak i rajdowej.
Prezentacja samochodu odbyła się na Salonie Samochodowym w Genewie w 1981 r. Został on zbudowany na bazie „cywilnej” wersji Manty B produkowanej w latach 1975-1988.
R e k l a m a
Fot. Opel | Limitowana wersja Manty 400 z 1981 r.
Manta 400 posiadała silnik o pojemności 2400 cm3 i mocy 144 KM, jednakże wersja rajdowa przygotowana specjalnie na Rajd Paryż-Dakar posiadała silnik o mocy 250 KM. Przy wykorzystaniu wtrysku paliwa firmy Bosch auto rozpędza się do setki w 7,5 sek., prędkość max. 210 km/h.
Cena samochodu w latach kiedy był on oferowany wynosiła 31 201 marek niemieckich.
Fot. Opel | Silnik o mocy 144 KM i pojemności 2400 cm3 montowany do Manty 400. Posiadał 4 zawory na cylinder oraz podwójny wałek rozrządu.
Fot. Opel | Rajd Paryż-Dakar, 1984 r.
Źródło: Opel