Made for racing czyli 30 lat Opla Manty 400
Bezsprzecznie była to najlepsza Manta w historii, świetna zarówno w wersji ulicznej, jak i rajdowej.
Prezentacja samochodu odbyła się na Salonie Samochodowym w Genewie w 1981 r. Został on zbudowany na bazie “cywilnej” wersji Manty B produkowanej w latach 1975-1988.
Fot. Opel | Limitowana wersja Manty 400 z 1981 r.
Manta 400 posiadała silnik o pojemności 2400 cm3 i mocy 144 KM, jednakże wersja rajdowa przygotowana specjalnie na Rajd Paryż-Dakar posiadała silnik o mocy 250 KM. Przy wykorzystaniu wtrysku paliwa firmy Bosch auto rozpędza się do setki w 7,5 sek., prędkość max. 210 km/h.
Cena samochodu w latach kiedy był on oferowany wynosiła 31 201 marek niemieckich.
Fot. Opel | Silnik o mocy 144 KM i pojemności 2400 cm3 montowany do Manty 400. Posiadał 4 zawory na cylinder oraz podwójny wałek rozrządu.
Fot. Opel | Rajd Paryż-Dakar, 1984 r.
Źródło: Opel
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!