Maserati Bora – połączenie mocy i elegancji
Maserati Bora, zaprezentowany na Geneva Motor Show w 1971 roku, był odpowiedzią marki na nową erę supersamochodów z centralnie umieszczonym silnikiem. Stworzony przez Giorgetto Giugiaro z Italdesign, Bora harmonijnie łączył sportowy charakter z nowoczesnym stylem, unikając przy tym przesadnej agresji. Był to pierwszy i jedyny model Maserati z takim układem silnika, czerpiący inspirację z Lamborghini Miura, który wyznaczył kierunek w 1966 roku. Bora była jednak bardziej praktyczna i wyrafinowana niż jej konkurencja.
Pod smukłym nadwoziem krył się 4,7-litrowy silnik V8, połączony z 5-biegową skrzynią ZF i zaawansowanym zawieszeniem zaprojektowanym przez Giulio Alfieriego. W 1973 roku dodano opcję mocniejszego, 4,9-litrowego silnika (prezentowane auto jest jednym z 275 egz. z tym silnikiem). Dzięki takim udogodnieniom jak izolacja akustyczna komory silnika, pełnowymiarowy bagażnik czy hydraulicznie sterowane reflektory, Bora wyróżniała się na tle innych supersamochodów tamtego okresu.
R e k l a m a
Egzemplarz z 1973 roku, to przykład starannie odrestaurowanego klasyka. Posiada oryginalny silnik 4,9 litra oraz radio Blaupunkt, a także eleganckie wykończenie wnętrza z czarnej skóry. Kompleksowa renowacja mechaniki w latach 2015-2019, obejmująca m.in. przebudowę silnika i ulepszenie systemu chłodzenia, przywróciła Borze pełnię mocy i niezawodności.
Dzięki swojej unikalnej kombinacji mocy V8, smukłego designu i wygody użytkowania, Maserati Bora pozostaje jedną z najbardziej wszechstronnych propozycji wśród włoskich supersamochodów. Ten klasyczny model to idealny wybór dla miłośników motoryzacji szukających pojazdu o ponadczasowym charakterze.
Samochód został sprzedany na aukcji w 2019 roku za 179 200 dolarów.
Źródło/Zdjęcia: Bonhams|Cars