Nowa stacja obsługi samochodów Tatra
Rozwijające się spokojnie ale pewnie przedstawicielstwo fabryki Tatra w Warszawie nabyło niedawno nową posiadłość, celem urządzenia warsztatów reparacyjnych i stacji obsługi dla swych klientów.
Nowa siedziba, to obszerna posesja przy ulicy Czerniakowskiej na rogu nowej przecznicy, która została przewidziana na w planie regulacyjnym Warszawy i która dopiero zaczyna zarysowywać się na terenie linją i kilku nowoczesnych domów.
Reklama
Miejsce wybrane jest niewątpliwie bardzo trafnie, bo Powiśle należy uważać obecnie prawie za centrum miasta i ciekawi byliśmy jak zainstalował się sam warsztat.
Na obszernym placu znajdują się zasadniczo cztery budynki: właściwy warsztat, magazyn części zamiennych, budynek biurowy i mieszkalny oraz mniejszy budynek, przeznaczony częściowo na garaże, częściowo na szatnię i jadalnię robotników.
Zwiedziliśmy cały teren dość dokładnie. Warsztat jest obszerny i czysty, a bieg pracy wydaje, się przedewszystkiem uregulowany i spokojny. Dobrze zaopatrzony magazyn części zamiennych czyni zbędnem wyposażenie warsztatu w specjalne obrabiarki. Robota sprowadza się do wymiany części, co dzięki prostej budowie Tatry odbywa się zasadniczo bez potrzeby wymontowywania zespołów z samochodu.
Odnieśliśmy wrażenie, że reperacja w tym warsztacie może się odbywać szybko, co jest niezmiernie ważne dla wszystkich posiadaczy samochodów. Dyrektor Szpaczek zaznaczył w rozmowie, że dawno dążył do stworzenia takiego punktu obsługi dla swych klijentów, lecz nie od razu mógł się zdobyć na zakup odpowiedniego objektu. Doprowadzenie tej myśli do skutku jest więc jednocześnie dowodem dotychczasowego powodzenia i niewątpliwym zadatkiem jeszcze większego powodzenia na przyszłość.
Artykuł i zdjęcie pochodzą z miesięcznika „Auto” nr 8 z listopada 1929 roku. Treść oraz pisownia artykułu, została zachowana w oryginalnej formie.