NSU Ro 80 – futurystyczne, aerodynamiczne i stylowe
Ro 80. Ro oznacza tłok obrotowy (Rotationskolben), a 80 to oznaczenie typu. Zaprezentowane po raz pierwszy na Międzynarodowym Salonie Samochodowym IAA we Frankfurcie we wrześniu 1967 roku, NSU Ro 80 wprawiło świat motoryzacji w zadziwienie.
Znawca marki NSU Klaus Arth opisał je w ten sposób:
Wielu zwiedzających nie wie co podziwiać najpierw. Futurystyczny kształt, ekstrawagancki napęd, czy jedno i drugie
Sportowy sedan wyznaczał nowe standardy w zakresie trzymania się drogi, bezpieczeństwa, komfortu i osiągów. Ro 80 było zbudowane w myśl maksymy: “Forma podąża za funkcją”.
Odwaga, z jaką firma z Neckarsulm wprowadziła na rynek Ro 80, samochód pod wieloma względami rewolucyjny, została ostatecznie nagrodzona. Rok po premierze, dziennikarze branżowi z całego świata uznali NSU Ro 80 za “Car of the Year – Samochód Roku”.
Był to pierwszy niemiecki pojazd, który zdobył to wyróżnienie. Samochód nie osiągnął jednak trwałego sukcesu komercyjnego. W 1973 roku kryzys naftowy spowodował wzrost cen benzyny, co skłoniło klientów do wyboru bardziej ekonomicznych pojazdów. To oznaczało koniec silnika z tłokiem obrotowym i tym samym koniec NSU Ro 80.
Model ten był produkowany w fabryce w Neckarsulm od 1967 do 1977 roku. Gdy w 1977 roku zaprzestano jego wytwarzania, większość mocy zakładu absorbowała już produkcja Audi 100.
Łącznie wyprodukowano 37 374 sztuki NSU Ro 80.
Źródło/Foto: Audi
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!