Porsche 914/6 GT – wojownik torów wyścigowych
Porsche 914/6 GT to niezwykły rozdział w historii niemieckiej motoryzacji. Jeden z zaledwie 12 egzemplarzy fabrycznych, stworzonych specjalnie do testów wytrzymałościowych GT (GT Endurance Testing), który otrzymał wewnętrzny kod projektu 914/43. Jego pierwszym prywatnym właścicielem był niemiecki kierowca wyścigowy Gotthard Egerland, który wykorzystywał go wyścigach górskich i innych wydarzeniach sportowych. Najbardziej prestiżowym osiągnięciem było zajęcie 6. miejsca w 1970 roku w ADAC Eifelpokalrennen – 500-kilometrowym wyścigu na legendarnej pętli toru Nürburgring.
Po intensywnej karierze wyścigowej, trwającej do 1976 roku, auto trafiło na ponad dwie dekady do magazynu, by w 1997 roku zostać sprzedane niemieckiemu kolekcjonerowi. Następnie trafiło w ręce Markusa Schachtschneidera, znanego kierowcy wyścigów historycznych, który przywrócił mu dawną chwałę na europejskich torach.
R e k l a m a
W 2019 roku Porsche opuściło Niemcy i trafiło do USA, gdzie nowy właściciel poddał je dwurocznej, kompleksowej renowacji w renomowanym warsztacie Gaswerks Garage w Paramus, New Jersey. Samochód odzyskał swój oryginalny wygląd i specyfikację, w tym silnik wyścigowy 901/25 Twin-Plug o pojemności 1991 cm3 i mocy 210KM.
Dziś to legendarne Porsche 914/6 GT jest nie tylko pieczołowicie udokumentowany – w tym 65-stronicowym raportem historyka marki Jürgena Bartha, ale także gotowy, by znów świecić pełnym blaskiem na torach wyścigowych lub w kolekcji najbardziej wymagających entuzjastów motoryzacji.
Szacowana cena samochodu na aukcji: 850 000 – 1 000 000 dolarów.
Źródło: Gooding & Company, Zdjęcia: Joshua Sweeney | link do aukcji