Setne urodziny legendy wyścigów Bernda Rosemeyera
Setna rocznica urodzin kierowcy wyścigowego Bernda Rosemeyera, który przyszedł na świat w Lingen/Emsland, przypada 14 października 2009. Dział Audi Tradition złoży w tym dniu bukiet kwiatów na tablicy pamiątkowej przy dzisiejszej autostradzie A5.
Rosemeyer zyskał międzynarodową sławę jako wyjątkowy kierowca Auto Union startujący w wyścigach Grand Prix oraz kierowca bijący rekordy w erze “srebrnej strzały” w latach trzydziestych. Zwycięstwa w wyścigach w Europie, Afryce i USA sprawiły, że stał się on ulubieńcem publiczności – również z powodu zuchwałego stylu jazdy. Bernd Rosemeyer był bohaterem swoich czasów, który w szczytowym okresie swojej kariery, zginął na początku 1938 roku bijąc rekord świata.
Fot. Audi | Bernd Rosemeyer
Swoją karierę Bernd Rosemeyer rozpoczął w wyścigach motocyklowych na trawiastych torach i w wyścigach ulicznych. W 1932 roku został kierowcą zakładowym NSU, a w 1933 roku przeszedł do DKW. W październiku 1934 roku zdał egzamin na kierowcę młodego pokolenia jadąc z dużą brawurą trudnym do prowadzenia samochodem Auto Union i od razu dołączył do zespołu wyścigowego startującego pod znakiem czterech pierścieni, obok Hansa Stucka i Achille Varzi. Od tego momentu jego kariera nabrała rozpędu.
Po raz pierwszy wystartował w Srebrnej Strzale Auto Union w wyścigu AVUS 1935. Uwagę kibiców zwrócił na siebie, gdy w wyścigu Eifelrennen dotarł na metę jako drugi, tuż za mistrzem i legendą wyścigów Rudolfem Caracciola. 25 września 1935 roku Rosemeyer wygrał w Brnie swoje pierwsze Grand Prix! W roku 1936 jeden tryumf gonił kolejny: wygrał m.in. Grand Prix w Niemczech, Szwajcarii i we Włoszech oraz zdobył rękę Elli Beinhorn, znanego pilota sportowego, którą poślubił w tym samym roku.
W sezonie 1937 Rosemeyer przekroczył kilka “granic dźwięku” w sporcie motorowym. W wyścigu Eifelrennen na torze Nürnburgring jako pierwszy miał czas przejazdu jednego okrążenia poniżej 10 minut (9.54) na legendarnej pętli północnej. W wyścigu AVUS, jadąc samochodem Auto Union Typ C na prostym odcinku, osiągnął jeszcze dziś legendarną prędkość 380 km/h. Podczas bicia rekordu na autostradzie pod Frankfurtem jako pierwszy przekroczył prędkość 400 km/h – na drodze publicznej. Ostatnie zwycięstwo odniósł w wyścigu w Donington 2 października 1937 roku. Kolejna próba pobicia światowego rekordu 28 stycznia 1938 roku, na autostradzie między Frankfurtem a Darmstadt (dziś A5) zakończyła się tragicznie. Przy prędkości ponad 430 km/h samochód wpadł w poślizg. Bernd Rosemeyer zginął w wypadku.
Źródło: Audi
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!