Silnik diesla w osobówce Mercedesa
Mercedes-Benz 260 D (Seria W138) był pierwszym na świecie seryjnie produkowanym samochodem osobowym, który został wyposażony w silnik wysokoprężny – diesla.
Prezentacja samochodu odbyła się w lutym 1936 r. na Międzynarodowej Wystawie Samochodów i Motocykli w Berlinie czyli 50 lat po opatentowaniu przez Carla Benza silnika spalinowego.
Fot. Daimler | Mercedes-Benz 260 D (Seria W138)
Fot. Daimler | Mercedes-Benz 260 D (Seria W138)
Model 260 D został wyposażony w 4-cylindrowy silnik o pojemności 2600 cm3 o mocy 45 KM i posiadał pompy wtrysku paliwa firmy Bosch. Auto spalało średnio 9,5 litra oleju napędowego na 100 km, co pozwalało przy pełnym baku przejechać trasę o długości 400 km. Jak na ówczesne czasy było to imponujące osiągnięcie techniczne.
Samochód w latach 30. był szczególnie ulubionym pojazdem taksówkarzy z uwagi na posiadaną przez nich licencję transportu pasażerskiego. Każdy kto posiadał taką licencję np. w 1936 r. mógł kupić litr ropy za 17 fenigów (benzyna ok. 34 fenigów).
Fot. Daimler
W sumie w latach 1936-1940 wyprodukowano 1967 egzemplarzy modelu 260 D, który był widoczny na drogach jeszcze w latach 50. właśnie jako taksówka. Następcą modelu 260 D był 170 D (W136), który otrzymał znacznie nowocześniejszy silnik o pojemności 1700 cm3 zaprezentowany w 1949 r.
Źródło: Daimler
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!