SL czyli “Super-Light”
Wszystko zaczęło się w na początku lat 50., kiedy to firma Mercedes-Benz zaprezentował na Międzynarodowej Wystawie Samochodów w Nowym Jorku model 190 SL (seria W 121), określany mianem auta sportowo-turystycznego, który zapoczątkował nową linię kabrioletów z oznaczeniem SL “Super-Light”.
Fot. Daimler | Mercedes-Benz 190 SL (seria W 121)
Linia ta w porównaniu do Gullwinga (o iście sportowym charakterze, który był produkowany równoległe), przeznaczona była do nieco innego odbiorcy. Miało to być auto do codziennego użytku, ze składanym dachem, z miejscem dla dwóch pasażerów czyli typowy kabriolet z lekką nutą sportową.
Fot. Daimler | Międzynarodowa Wystawa Samochodów w Nowy Jorku, 1954r.
Mercedes odcinał się od twierdzenia, że jest to młodszy brat modelu 300 SL “Gullwing”, a wysokiej jakości produkt w nowej klasie aut pod flagą M-B. W kolejnych latach samochód ulegał modyfikacjom, gdzie pojawiły się kolejne wersje: W113 SL “Pagoda SL” (1963r.), R 107 (1971r.), R 129 (1989r.), R230 (2001r.).
Fot. Daimler | Mercedes-Benz 190 SL (seria W 121), ostatni rok produkcji.
Fot. Daimler | Mercedes-Benz 190 SL (seria W 121). Reklama z 1956 r.
Źródło: Daimler
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!