Toyota Yaris kończy 25 lat
25 lat temu Toyota Yaris pojawiła się na światowych rynkach i szybko zdobyła ogromną popularność. Ten miejski samochód z czasem stał się jednym z najważniejszych modeli marki, wprowadzając innowacje, które zrewolucjonizowały segment B. Przez ćwierć wieku doczekaliśmy się czterech generacji tego modelu, a jego napęd hybrydowy stał się prawdziwym przełomem w swojej klasie. Yaris zdobył aż dwa tytuły Car of the Year, a jego globalna sprzedaż przekroczyła 10 milionów egzemplarzy, co jest imponującym osiągnięciem i świadectwem zaufania, jakim obdarzyli go kierowcy na całym świecie.
Toyota Yaris zadebiutowała w 1999 roku jako supernowoczesny następca cenionej Toyoty Starlet na 21. wiek. Auto na nowo zdefiniowało segment B zarówno pod względem stylistyki, jak i najnowszych technologii. Rewolucyjny okazał się także koncept “małego-dużego samochodu” – szereg innowacyjnych rozwiązań pozwolił wygospodarować bardziej przestronne wnętrze niż w wielu większych autach. Przez 25 lat wszystkie generacje Yarisa wprowadziły do segmentu B mnóstwo innowacji. Miejska Toyota nie tylko zrewolucjonizowała bezpieczeństwo, stylistykę i technologie projektowania, ale także napędy, stając się pierwszym w Europie autem tej klasy z napędem hybrydowym.
Pierwszy model Yarisa – nowa koncepcja auta miejskiego
Atrakcyjna stylistyka i przestronne wnętrze, które docenili europejscy kierowcy, szły w parze z typową dla Toyoty niezawodnością, przyjemnym prowadzeniem i zwinnością w mieście, a także bezkompromisowym bezpieczeństwem. W testach Euro NCAP Yaris okazał się najbezpieczniejszym samochodem w swoim segmencie.
Bardzo dobre właściwości jezdne Yaris zawdzięczał zupełnie nowemu benzynowemu silnikowi 1.0 VVT-i, opracowanemu z wykorzystaniem zaawansowanych technologii. Jednostka ta oferowała 68 KM i mogła śmiało konkurować pod względem z silnikami o pojemności 1,4 litra pod względem mocy i osiągów. Jego możliwości doceniło jury pierwszej edycji konkursu International Engine of the Year 1999, które przyznało nowemu motorowi Toyoty główną nagrodę.
Gama napędów obok silnika 1.0 VVT-i obejmowała także silnik 1.3 VVT-i. Już w nowym stuleciu dołączyła do nich jednostka 1.4 D4-D oraz dynamiczny silnik 1.5 oferowany wyłącznie dla usportowionego Yarisa T Sport.
Źródło/Foto: Toyota
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!