Vespa 400
Samochód produkowany w latach 1958-1961 we Francji przez firmę ACMA (Ateliers de Constructions de Motos et Accessoires), a zaprojektowany przez firmę Piaggio. Auto było sprzedawane w dwóch wersjach “Lusso” i “Turismo” i przeznaczone w zasadzie dla dwojga dorosłych osób i dwoje dzieci. Była to bardzo prosta konstrukcja pojazdu, typowa dla mikrosamochodów.
Silnik – dwucylindrowy, dwusuwowy, średnica cylindra 63 mm, skok tłoka 63 mm, pojemność skokowa silnika 394 cm3, stopień sprężania 6,4; moc znamionowa 14 KM przy 4350 obr/min; chłodzenie powietrzem za pomocą dmuchawy, filtr powietrza mokry.
Napęd – silnik z tyłu, napędzane koła tylne, sprzęgło mokre, skrzynka biegów o 3 przekładniach (drugi i trzeci bieg synchronizowane) zblokowana z silnikiem i przekładnią główną.
Podwozie – koła przednie zawieszone niezależnie, resory – sprężyny śrubowe, koła tylne zawieszone niezależnie na wahaczach, resory – sprężyny śrubowe; przód i tył amortyzatory hydrauliczne podwójnego działania, hamulce hydrauliczne na wszystkie koła; ogumienie 4,00 – 10.
Nadwozie – zamknięte, dwoje drzwi, dwa siedzenia, ilość miejsc 2 + 2.
Dane ogólne – rozstaw osi 1693 mm, rozstaw kół przednich 1100 mm, tylnych 1100 mm; długość 2850 mm, szerokość 1270 mm, wysokość 1250 mm; ciężar własny 360 kG, pojemność zbiornika paliwa 23 1.
Dane eksploatacyjne – minimalne zużycie paliwa 4,7 1/100 km przy szybkości ekonomicznej, szybkość maksymalna 85 km/godz., największe dopuszczalne obciążenie 2 osoby dorosłe, 2 dzieci.
Fot. (CC-BY-SA) Asterion | Vespa 400
Fot. (CC-BY-SA) Detectandpreserve | Vespa 400
Źródło: http://pl.wikipedia.org
Opis techniczny/Źródło: Świat Mikrosamochodów, Praca Zbiorowa, WK 1959r.
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!