Vespa 400
Samochód produkowany w latach 1958-1961 we Francji przez firmę ACMA (Ateliers de Constructions de Motos et Accessoires), a zaprojektowany przez firmę Piaggio. Auto było sprzedawane w dwóch wersjach „Lusso” i „Turismo” i przeznaczone w zasadzie dla dwojga dorosłych osób i dwoje dzieci. Była to bardzo prosta konstrukcja pojazdu, typowa dla mikrosamochodów.
Silnik – dwucylindrowy, dwusuwowy, średnica cylindra 63 mm, skok tłoka 63 mm, pojemność skokowa silnika 394 cm3, stopień sprężania 6,4; moc znamionowa 14 KM przy 4350 obr/min; chłodzenie powietrzem za pomocą dmuchawy, filtr powietrza mokry.
R e k l a m a
Napęd – silnik z tyłu, napędzane koła tylne, sprzęgło mokre, skrzynka biegów o 3 przekładniach (drugi i trzeci bieg synchronizowane) zblokowana z silnikiem i przekładnią główną.
Podwozie – koła przednie zawieszone niezależnie, resory – sprężyny śrubowe, koła tylne zawieszone niezależnie na wahaczach, resory – sprężyny śrubowe; przód i tył amortyzatory hydrauliczne podwójnego działania, hamulce hydrauliczne na wszystkie koła; ogumienie 4,00 – 10.
Nadwozie – zamknięte, dwoje drzwi, dwa siedzenia, ilość miejsc 2 + 2.
Dane ogólne – rozstaw osi 1693 mm, rozstaw kół przednich 1100 mm, tylnych 1100 mm; długość 2850 mm, szerokość 1270 mm, wysokość 1250 mm; ciężar własny 360 kG, pojemność zbiornika paliwa 23 1.
Dane eksploatacyjne – minimalne zużycie paliwa 4,7 1/100 km przy szybkości ekonomicznej, szybkość maksymalna 85 km/godz., największe dopuszczalne obciążenie 2 osoby dorosłe, 2 dzieci.
Fot. (CC-BY-SA) Asterion | Vespa 400
Fot. (CC-BY-SA) Detectandpreserve | Vespa 400
Źródło: http://pl.wikipedia.org
Opis techniczny/Źródło: Świat Mikrosamochodów, Praca Zbiorowa, WK 1959r.