Koniec Fabryki Samochodów Osobowych na Warszawskim Żeraniu
Jak informuje Gazeta Prawna kolebka Polskiej Motoryzacji – Fabryka Samochodów Osobowych na Warszawskim Żeraniu zostanie definitywnie zamknięta po 60. latach pracy.

Fot. Wikipedia | Montaż samochodów Warszawa M-20 w FSO, lata 50.
R e k l a m a
Wraz z zamknięciem fabryki na bruk zostaną wysłani wszyscy jej pracownicy, tj. 1800 osób! a teren, na którym znajduje się FSO zostanie wystawiony na sprzedaż. Z uwagi na historyczny charakter fabryki – tereny, które należą do FSO m.in. tor próbny dla samochodów czy hale, zrodził się pomysł zachowania tych miejsc tworząc na ich części muzeum motoryzacji.
Czy tak się stanie i jakie dalsze decyzje zapadną w tej bardzo ważnej sprawie związanej z polską motoryzacją, czas pokaże…
Warto nadmienić przy tej okazji, iż FSO jest właścicielem kolekcji 18 aut, które obecnie znajdują się w Muzeum Motoryzacji w Warszawie.
Co się stanie z kolekcją i kto ostatecznie będzie jej właścicielem tego jeszcze nie wiadomo.
Miejmy nadzieję, że ktoś pójdzie po rozum do głowy i uda się zamknąć tą sprawę pozytywnie przynajmniej dla pamięci tych wszystkich, którzy oddali swoje życie fabryce i aby kolejne pokolenia wiedziały, że Syrena z Warszawy to auto, a nie postać z bajki!