136. Porsche 911 jakie kiedykolwiek zbudowano
Porsche 911 to samochód, który stał się ikoną motoryzacji, a jego historia jest pełna fascynujących momentów, które ukształtowały jego miejsce w sercach fanów na całym świecie. Wszystko zaczęło się 12 września 1963 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie, kiedy to Porsche zaprezentowało model 901 – następcę legendarnego modelu 356. Początek tej legendy miał jednak swoje wyboje.
Problem z nazwą: 901 kontra 911
Choć model 901 wzbudził entuzjazm wśród publiczności, jego nazwa szybko stała się przedmiotem kontrowersji. Francuski producent samochodów, Peugeot, zgłosił sprzeciw wobec użycia numeru z zerem w środku, twierdząc, że taki układ liczb jest zarezerwowany dla ich własnych modeli. W obliczu tego konfliktu Porsche musiało podjąć szybką decyzję.
Rozwiązanie przyszło na Paris Motor Show w październiku 1964 roku. Porsche zmieniło nazwę swojego modelu, zastępując 0 cyfrą 1, co dało początek nowej legendzie – Porsche 911. To właśnie od tego momentu rozpoczęła się prawdziwa historia tego niezwykłego samochodu.
Pierwsze egzemplarze i wyjątkowy model na sprzedaż
Produkcja Porsche 911 ruszyła w 1964 roku, choć była ona dość ograniczona. Zaledwie 232 egzemplarze tego modelu zostały wyprodukowane, zanim produkcja została wstrzymana w grudniu tego samego roku. Warto wspomnieć, że pierwsze 82 modele opuściły fabrykę już we wrześniu 1964 roku, jeszcze z emblematami 901. Dopiero od listopada 1964 roku nazwa 911 została oficjalnie przyjęta.
Jednym z tych rzadkich egzemplarzy jest podwozie numer 300 136, które trafiło do sprzedaży. Ten unikalny samochód, wyprodukowany 3 grudnia 1964 roku, został dostarczony 22 stycznia 1965 roku do Lozanny w Szwajcarii. Zamówiony w kolorze Ruby Red z czarnym skórzanym wnętrzem, samochód ten stanowi prawdziwy rarytas dla kolekcjonerów.
Perfekcyjna renowacja – powrót do oryginalnej formy
Porsche 911 z podwoziem 300 136 przeszło kompleksową renowację, której celem było przywrócenie mu pierwotnego blasku. Odrestaurowane zgodnie z oryginalnymi specyfikacjami mechanicznymi i estetycznymi, auto jest dziś w doskonałym stanie.
Współcześnie, zaledwie około 100 egzemplarzy pierwszych modeli 911 nadal istnieje, co czyni ten samochód wyjątkowo rzadkim i cennym. Po renowacji przejechał on zaledwie 30 kilometrów, co podkreśla jego idealny stan techniczny.
Zakup tego odrestaurowanego Porsche 911 to nie tylko nabycie samochodu, ale również kawałka historii motoryzacji. To okazja, aby stać się właścicielem jednego z pierwszych egzemplarzy legendarnego modelu, który na zawsze zmienił świat sportowych samochodów. Historia Porsche 911 rozpoczęła się ponad pół wieku temu, a jej sukces trwa do dziś, niezmiennie fascynując miłośników motoryzacji na całym świecie.
Cena samochodu: 1 090 000 euro.
Źródło/Zdjęcia: L’Art de l’automobile
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!