Dziadek, wnuczek i Renault 12
Któż z nas nie chciał sprawić przyjemności dziadkowi? A zwłaszcza spełnić jego marzenia? To właśnie zrobił Gonzalo i podarował swojemu dziadkowi Albertowi prezent, o którym dziadek zawsze marzył: Renault 12. Historia przybrała nieoczekiwany obrót, gdy lokalne Renault Care Service postanowiło pomóc im w odrestaurowaniu samochodu.
Nigdy nie jest za późno, by zrealizować marzenia z młodości! Albo by ziściły się dzięki bliskim. To właśnie spotkało na początku roku Alberta, 76-letniego argentyńskiego emeryta z General Pico, miasta leżącego w prowincji La Pampa w Argentynie. Od dawna marzył o Renault 12, pierwszym samochodzie, jakim jeździł. Był zafascynowany modelem, który opisuje jako „solidny” i „nie do zdarcia”, ale niestety nigdy nie miał środków, aby spełnić swoje marzenie.
R e k l a m a
A więc ktoś wziął to na siebie! Gonzalo, jeden z jego wnuków, postanowił uszczęśliwić dziadka. Za oszczędności uzbierane, gdy pracował jako disc jockey, oraz za pieniądze ze sprzedaży własnego motocykla kupił dziadkowi wymarzony prezent – Renault 12 z 1993 roku. Mimo że samochód wymagał wielu napraw, Alberto był zachwycony.
To był szczególny moment, bo wspaniale jest widzieć uśmiech na twarzy dziadka. Zawsze pomagał wnukom i zasłużył na to, by mu się odwdzięczyć. Naprawdę cieszę się, że zrobiłem mu taki prezent.
RENAULT 12
Zaprezentowane po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1969 roku, było ikoną lat siedemdziesiątych we Francji i w Europie. Do 1980 roku model rozwijał się w klasyczny sposób: stopniowo rozszerzała się gama, w połowie dekady nastąpiła zmiana stylizacji, po czym stopniowo wygaszano produkcję po wprowadzeniu na rynek w 1978 roku jego następcy – modelu Renault 18.
Ale Renault 12 odnotowało również bardzo udaną karierę międzynarodową, która trwała do początku XXI wieku! Sprzedawano go w Argentynie, Australii, Kolumbii, Hiszpanii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, RPA, na Wybrzeżu Kości Słoniowej itd. Najdłużej produkowano go w Turcji – pod nazwą Renault 12, a następnie Renault Toros – oraz w Rumunii, na licencji Dacii pod nazwą Dacia 1300, a następnie Dacia 1310. W tych dwóch krajach przeszedł on na emeryturę dopiero w 2000 i 2006 roku. Również w Argentynie model cieszył się wielkim powodzeniem. Produkowany w fabryce Santa Isabel de Cordoba od 1970 do 1994 roku, był drugim pod względem liczby wyprodukowanych w tej fabryce samochodów – w ciągu 24 lat fabrykę opuściło 440 000 pojazdów Renault 12!
Źródło/Foto: Renault