Mazda 121 – limitowana wersja z misiem Haribo
Mazda jest dobrze znana z produkcji samochodów, które są przystępne cenowo, niezawodne i przyjemne w prowadzeniu. Ale niewiele osób wie o partnerstwie między japońskim producentem samochodów a niemiecką firmą produkującą słodycze Haribo. Współpraca podjęta na początku lat 90. z producentem popularnych na świecie żelkowych misiów zaowocowała powstaniem edycji specjalnej Mazda 121 “Goldy”.
Edycja limitowana – “Goldy”
Limitowana wersja Mazdy 121 “Goldy”, stworzona we współpracy z Haribo, była specjalną serią zaledwie 1000 egzemplarzy, przeznaczonych wyłącznie na rynek niemiecki, austriacki i szwajcarski. Motyw przewodni samochodów opierał się na słynnych żelkach Haribo w kształcie misiów, dlatego zostały one pomalowane na jasny, “złotożółty” kolor. “Goldy” posiadały specjalne wyposażenie, stworzone przez Hofele Design – firmę znaną z tuningu luksusowych niemieckich samochodów, tym kierownicę Momo ze złotym misiem Haribo na piaście, tylną szybę z przyciemnieniem z kolorowym wzorem gumowego misia i zestaw kołpaków na koła oczywiście z misiem Haribo. To jednak nie wszystko, ponieważ każdy egzemplarz Goldy był wyposażony w aż 100 torebek żelków Haribo Gold Bears oraz dużego, pluszowego misia.
W ramach promocji samochodu, Mazda 121 “Goldy” była nagrodą w loterii zorganizowanej przez Haribo w pod hasłem “Wygraj złoto z Haribo: Mazda 121. Złoty Niedźwiedź Haribo rusza po Mazdę 121”.
Mazda 121 – Bąbelkowy samochód
Wersja Goldy była modelem z miękkim, odsuwanym dachem, który pozwalał kierowcom wygrzewać się w słońcu w ciepłe dni. Podstawowa edycja Mazdy 121 była również dostępna z twardym dachem. Model został wprowadzony na rynek w 1991 roku, a na rodzimym rynku japońskim był znany jako Autozam Revue. Dzięki niewielkim rozmiarom i oryginalnemu projektowi nadwozia szybko zyskał bardzo pozytywne recenzje i stał się hitem. Model zyskał przydomki, z których jednym z najbardziej rozpowszechnionych był “bąbelkowy samochód” – Bubble Car.
Zaokrąglona i kompaktowa konstrukcja nadwozia Mazdy 121 oferowała wyjątkowe poczucie przestronności dzięki kopulastemu dachowi. Wrażenie to było jeszcze większe w połączeniu z opcjonalnym przesuwanym dachem, który zapewniał dodatkowy wymiar otwartości dla wszystkich czworga pasażerów. W szczególności, płócienny dach – z nadrukiem gumowego misia lub bez – mógł być obsługiwany w wielu konfiguracjach, umożliwiając otwieranie od przodu do tyłu, od tyłu do przodu i jednocześnie w obu kierunkach.
Zarówno “Goldy”, jak i standardowa wersja modelu były wyposażone w czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra, generujący 53 kW/72 KM, co pozwalało osiągnąć prędkość maksymalną 155 km/h i przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 11,4 s.
Chociaż Mazda 121 “Goldy” może nie być pierwszym samochodem, który przychodzi na myśl, gdy rozważamy historyczne modele Mazdy, jest to ważny pojazd w historii marki. Obecnie Mazda prezentuje jeden z egzemplarzy Goldy w Mazda Classic Automobile Museum Frey w Augsburgu w Niemczech. W 2022 r. hojna niemiecka para z Nadrenii Północnej-Westfalii podarowała samochód, który wygrała w specjalnej loterii organizowanej przez Haribo. Tak więc ta słodka współpraca między Mazdą a światem żelkowych misiów zostanie zapamiętana przez kolejne pokolenia.
Źródło/Foto: Mazda
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!