“Race for Glory” – rajdowa historia Lancii z 1983 roku
Race for Glory opowiada historię Rajdowych Mistrzostw Świata 1983, w których zespół Lancii z Cesare Fiorio na czele, za kierownicą Lancii 037 zmierzyli się z wyjątkowo silnym przeciwnikiem w prawdziwej walce Dawida z Goliatem w jednej z największych rywalizacji w historii tego sportu.
Jestem dumny, że Lancia i Lancia Rally 037 zostały bohaterami filmu Race for Glory. Lancia Rally 037 w pełni uosabia ducha marki. Jej agresywne geometryczne kształty w połączeniu z eleganckim i ekskluzywnym designem tworzą model zawsze gotowy stawić czoła każdemu wyzwaniu, takiemu jak niezwykłe zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 1983 roku. Mając na swym koncie piętnaście Rajdowych Mistrzostw Świata, trzy Mistrzostwa Świata Konstruktorów i Endurance, jedno zwycięstwo w 1000 Miglia, dwukrotne w Targa Florio i jedno w Carrera Panamericana, Lancia nadal pozostaje najbardziej utytułowaną marką rajdową wszechczasów. To nie przypadek, że Lancia Rally 037 jest jednym z dziewięciu samochodów, które zainspirowały design naszych przyszłych modeli.
– powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia.
Race for Glory to wspaniała włoska historia sukcesu
– powiedział Riccardo Scamarcio, włoski aktor wcielający się w rolę Cesare Fiorio, dyrektora zespołu Lancia Rally Team. “Mały zespół ekspertów i entuzjastów pokonuje dużą, zaawansowaną technologicznie firmę dzięki włoskiemu duchowi zespołu i pasji Lancia Squadra Corse. Cesare Fiorio to człowiek, który sprawił, że niemożliwe stało się możliwe, wykorzystując po prostu najlepsze umiejętności połączone z pasją”.
Źródło: YouTube/Lionsgate Movies
Fabuła filmu “Race for Glory” skupia się na Cesare Fiorio i niemieckim kierowcy Walterze Röhrl. Röhrl dołączył do Squadra Corse Lancia dokładnie w 1983 roku, kiedy niesamowite umiejętności wszystkich techników, kierowców, inżynierów i projektantów pozwoliły Lancii osiągnąć niezwykły wynik i zdobyć ostatnie Rajdowe Mistrzostwo Świata samochodem z napędem na dwa koła, wygrywając piąte w swojej historii Mistrzostwa Świata Konstruktorów z dwudniowym wyprzedzeniem. Sensacyjne zwycięstwo oficjalnie wywalczono 7 października 1983 r. podczas Rajdu Sanremo, etapu w całości “sygnowanego” przez włoską markę, z czterema samochodami na pierwszych pięciu końcowych pozycjach.
Zwycięstwo w Sanremo zapoczątkowało złoty okres dla marki Lancia, która dokonała heroicznych wyczynów i na długo zapadła w pamięć swoim fanom.
Mając na swym koncie piętnaście Rajdowych Mistrzostw Świata, trzy Mistrzostwa Świata Konstruktorów i Endurance, jedno zwycięstwo w 1000 Miglia, dwukrotne w Targa Florio i jedno w Carrera Panamericana, Lancia nadal pozostaje najbardziej utytułowaną marką rajdową wszechczasów.
Film ukaże się w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie 5 stycznia 2024 roku.
Źródło/Foto: Lancia
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!