Reprezentacyjne limuzyny z początku XX wieku
Limuzyna, szofer to hasła, które znane są już od dawana, a kojarzą się raczej tylko z jednym – samochodem. Wraz z rozwojem automobilizmu na świecie, rozpoczęła się era aut, które znacznie odbiegają wyglądem jak też rozwiązaniami technicznymi od tych standardowych, które seryjnie zjeżdżają z taśm produkcyjnych.
Co prawda z początku trudno mówić o jakiejś kolosalnej różnicy, to z pewnością w obecnych czasach limuzyny wyróżniają się znacznie bardziej z tłumu.
R e k l a m a
Fot. Daimler AG | Mercedes-Benz 600 Pullman Landaulet z 1965 r. należący do Papieża Pawła VI
Jedną z takich firm, która zaczęła produkować samochody określane mianem dzisiejszej limuzyny była firma Mercedes. W pierwszych latach XX wieku rozpoczęła ona produkcję samochodów, które m.in. stanowiły podstawową flotę automobilową takich prestiżowych głów państwa jak sam Cesarz Niemiec czy Austrii. Ciekawostką był z pewnością samochód, który trafił do Cesarza Austrii, w którym zastosowano napęd elektryczny widoczny na zdjęciu (piasta tylnego koła wyposażona w silnik elektryczny).
Fot. Daimler AG | Mercedes 31/55 PS Landaulet z 1909 r. należący do Cesarza Niemiec
Fot. Daimler AG | Elektryczny Mercedes „Mercedes Electrique” należący do Cesarza Austrii