SEAT Ibiza – 5 filarów sukcesu hiszpańskiej ikony
40 lat obecności na rynku – już samo to stanowi potwierdzenie, że Ibiza osiągnęła sukces. To model, który w pełni odzwierciedla ducha SEAT-a – zaprojektowany, opracowany i wyprodukowany w pełni w Barcelonie. W każdej kolejnej z 5 generacji Ibiza mocno ewoluowała dotrzymując kroku, a często nawet wyprzedzając swoje czasy i stając się pionierem w swoim segmencie. Na sukces tego modelu złożyło się wiele czynników. Oto pięć najważniejszych.
Esencja autentyczności
Od momentu premiery w 1984 r., SEAT Ibiza jest jednym z najważniejszych modeli marki. Był to pierwszy samochód opracowany w całości przez hiszpańskiego producenta, który otworzył drogę do projektowania kolejnych. Jak opowiada Joan Roig z działu rozwoju marki, poza jednostką napędową, w projektowaniu której uczestniczyli inżynierowie Porsche, Ibizę wyróżniał sportowy wygląd i charakter. Te główne atrybuty były ulepszane z każdą kolejną generacją.
Śrubowanie wyników
Z ponad 6 mln sprzedanych egzemplarzy, Ibiza jest najpopularniejszym modelem marki w historii i stanowi jeden z filarów międzynarodowego sukcesu SEAT-a. Jej druga generacja była pierwszym autem wyprodukowanym w fabryce w Martorell i przez 3 lata z rzędu królowała w Rajdowych Mistrzostwach Świata w klasie F2 (w sezonach 1996, 1997 i 1998). Mikel Palomera, dyrektor zarządzający marki SEAT w Hiszpanii stwierdził, że Ibiza to samochód “śródziemnomorski, młodzieńczy i dający radość z jazdy, doskonale odzwierciedlający wartości marki”.
Sportowy charakter
Pedro Fondevila, dyrektor ds. planowania, cen i emisji CO2 w SEAT S.A. przyznał, że “SEAT Ibiza jest synonimem wolności dla młodszych pokoleń”, ale to nie wynika wyłącznie z atrakcyjnego wyglądu. “Ibiza zawsze na nowo definiowała sportowy charakter w swojej klasie czerpiąc z rozwiązań, które wcześniej były zarezerwowane wyłącznie dla modeli wyższych segmentów” – wyjaśnia Fondevila. Jako przykład takiego działania można przytoczyć trzecią generację modelu, która jako pierwsza pojawiła się w sportowej odmianie FR.
Ewolucja technologiczna
Według Marty Milán, szefowej linii montażowych w SEAT S.A., „Ibiza nie tylko podniosła poprzeczkę pod względem osiągów i designu, ale także rzuciła nam wyzwanie, abyśmy ewoluowali wraz z nią w procesie produkcji”. Dla przykładu – czwarta generacja stanowiła ogromny krok naprzód w zakresie bezpieczeństwa, na co pozwoliły badania przeprowadzone w Centrum Technicznym w Martorell.
Ikoniczny design
Koronnym kluczem w dążeniu do sukcesu Ibizy jest połączenie osiągów z wyjątkowym designem. “Stylizacja modeli każdej generacji to coś niezwykłego. Wszystkie wyprzedzały swoje czasy, ale każda zachowała ten sam, śródziemnomorski styl, który uwielbiali klienci” – wyjaśnia Jorge Diez, szef ds. designu. Przykładowo – w modelu najnowszej, piątej generacji nowoczesny wygląd zgrano z rewolucyjnymi rozwiązaniami z dziedziny connectivity.
Z okazji 40. rocznicy powstania modelu Ibiza, SEAT wprowadził rocznicową serię limitowaną wyróżniającą się nowymi kolorami nadwozia, 18-calowymi felgami z i wyjątkowymi elementami wyposażenia. Elementy te podkreślają, że Ibiza stanowi wzór w kwestiach dynamiki i jakości oraz wchodzi w kolejne czterdziestolecie jako samochód, który odpowiada na zmieniające się potrzeby klientów.
Źródło/Foto: SEAT
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!