Sobotnia prelekcja nt. Budowy repliki rajdowego Polskiego Fiata 125p “Bartoś”
Wczoraj w Muzeum Motoryzacji w Warszawie, odbyła się kolejna prelekcja poświęcona historii polskiej motoryzacji, zatytułowana – Budowy repliki rajdowego Polskiego Fiata 125p “Bartoś”.
O historii budowy repliki opowiadał jej właściciel i pomysłodawca Pan Tomasz Szczęsny. Prelekcja miała na celu przybliżenie sportowych sukcesów samochodów, które były niegdyś produkowane w fabryce FSO na Warszawskim Żeraniu.
Pierwsza cześć relacji (poniżej), więcej znajdziecie na stronie https://www.youtube.com/@automobiliapl
Źródło: YouTube/Automobilia
Każdy kto choć trochę interesuje się rajdami samochodowymi, a zwłaszcza historią samochodów naszej rodzimej produkcji, które brały udział w rajdach w latach 80., zna doskonale wersje Fiata 125p Monte Carlo czy Akropolis.
Mało jednak mówi się o wersji samochodu Fiat 125p “Bartoś”, którym Tomasz Szczęsny ścigał się w Pucharze FSO w latach 80., a którego nazwa pochodzi od ówczesnego szefa Działu Sportowego FSO Jacka Bartosia. Stąd samochody pucharowe nazywano “Bartosiami”.
Fot. Automobilia.pl | Tomasz Szczęsny i replika Fiata 125p “Bartoś”
Fot. Automobilia.pl | Fiat 125p “Bartoś” (replika)
Fot. Automobilia.pl | Fiat 125p “Bartoś” (replika)
Powyższe zdjęcia, zostały wykonane na podstawie materiałów zaprezentowanych (wyświetlanych) w czasie trwania prelekcji.
Fot. Automobilia.pl | Czas prelekcji…
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!