Gad 500 (prototyp)
Niewielki sportowy samochód zaprojektowany i zbudowany w 1953 roku w “Warsztacie Doświadczalnym” PZM-u w Warszawie. Szefem projektu był inżynier Stefan Gajęcki, znany konstruktor silników i łodzi motorowych.
Fot. polskie-auta.pl | Gad 500
Mały samochód napędzał chłodzony cieczą dwusuwowy, 2-cylindrowy silnik motorowy Gad 500, przenoszący moc na przednią oś. Metalowa otwarta karoseria została osadzona na spawanej ramie przedłużnicowej. Samochód nie trafił do produkcji seryjnej, a większość informacji o nim zaginęła. Nazwa modelu przejęta została z nazwy jednostki napędowej. Pojemność skokowa: 496 cm3, moc maksymalna: 23 KM przy 4500 obr./min.
Źródło: http://pl.wikipedia.org
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!