Stal 300 (prototyp)
W 1958 roku rozpoczęto seryjną produkcję samochodów małolitrażowych FSO Syrena i mini samochodów Mikrus 300 MR. Obok pojazdów osobowych istniało duże zapotrzebowanie rynkowe na niewielkie pojazdy towarowe, określane popularnie mianem dostawczych. Tym właśnie tendencjom wyszli naprzeciw konstruktorzy z Zakładów Mechanicznych w Stalowej Woli.
W połowie 1958 roku zaprezentowali interesujący furgonik dostawczy nawiązujący koncepcją techniczną do znakomitego francuskiego Citroena 2 CV. Założeniem twórców było zapewnienie maksymalnej prostoty wytwarzania i obsługi. Nadwozie samochodu wykonane było z prostych elementów stalowych, nie wymagających stosowania technologii głębokiego tłoczenia.
R e k l a m a

Fot. polskie-auta.pl | Stal 300
Samochód był lekki i ekonomiczny – przy szybkości maksymalnej 70 km/h i z największym dopuszczalnym obciążeniem 2 osobami i ładunkiem o masie 250 kg zużywał tylko 5,5-6 dm3 paliwa na 100 km.
Źródło: polskie-auta.pl