Syrena 103
Syreny 103 była produkowana w latach 1963-1966. W stosunku do poprzedniej wersji, zmodernizowany został jej przód (inny wlot powietrza) oraz zastąpiono silnik S-15 silnikiem S-150. Główne zmiany w silniku dotyczyły stopnia sprężania i faz rozrządu oraz rozwiązania wydechu (inny układ tłumików).
Fot. Album Samochodów FSO | Syrena 103
Ponadto wprowadzono takie zmiany, jak:
- zbiornik paliwa spod maski trafił za oparcie tylnej kanapy
- wskaźnik prądu ładowania zastąpiono wskaźnikiem poziomu paliwa oraz wprowadzono lampkę kontrolną prądu ładowania
- pojedynczy amortyzator ramieniowy tylnej osi, zastąpiono dwoma amortyzatorami teleskopowymi
- wprowadzono wentylator nadmuchu
- zmieniono pas przedni i zamek maski
- z kołpaków zniknęło logo FSO
Istniała także wersja Syreny 103 S, wyposażona w silnik Wartburga 312, dający dużą poprawę osiągów pojazdu (silnik ten wykorzystano także w Syrenie 102 S). Zmieniono znacznie sposób produkcji auta – wykonano około 250 nowych tłoczników, zmieniono technologię spawania, dzięki czemu karoseria stała się sztywniejsza i szczelniejsza. Model 103 S różnił się zewnętrznie od 103 podwójnymi listwami ozdobnymi poniżej klamki na bokach auta.
Źródło: http://pl.wikipedia.org na zasadach licencji CC-BY-SA
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!