Syrena 103
Syreny 103 była produkowana w latach 1963-1966. W stosunku do poprzedniej wersji, zmodernizowany został jej przód (inny wlot powietrza) oraz zastąpiono silnik S-15 silnikiem S-150. Główne zmiany w silniku dotyczyły stopnia sprężania i faz rozrządu oraz rozwiązania wydechu (inny układ tłumików).

Fot. Album Samochodów FSO | Syrena 103
R e k l a m a
Ponadto wprowadzono takie zmiany, jak:
- zbiornik paliwa spod maski trafił za oparcie tylnej kanapy
- wskaźnik prądu ładowania zastąpiono wskaźnikiem poziomu paliwa oraz wprowadzono lampkę kontrolną prądu ładowania
- pojedynczy amortyzator ramieniowy tylnej osi, zastąpiono dwoma amortyzatorami teleskopowymi
- wprowadzono wentylator nadmuchu
- zmieniono pas przedni i zamek maski
- z kołpaków zniknęło logo FSO
Istniała także wersja Syreny 103 S, wyposażona w silnik Wartburga 312, dający dużą poprawę osiągów pojazdu (silnik ten wykorzystano także w Syrenie 102 S). Zmieniono znacznie sposób produkcji auta – wykonano około 250 nowych tłoczników, zmieniono technologię spawania, dzięki czemu karoseria stała się sztywniejsza i szczelniejsza. Model 103 S różnił się zewnętrznie od 103 podwójnymi listwami ozdobnymi poniżej klamki na bokach auta.
Źródło: http://pl.wikipedia.org na zasadach licencji CC-BY-SA