Syrena 105
Syrena 105 była produkowana w 1972 roku przez Fabrykę Samochodów Osobowych na Warszawskim Żeraniu, a następnie po przeniesieniu całości produkcji w latach 1972-1983 w Fabryce Samochodów Małolitrażowych Bielsko-Biała.
Fot. Automobilia.pl | Syrena 105 L
Pierwsze modele 105 produkcji żerańskiej sygnowane były znaczkami WSM (Wytwórnia Sprzętu Mechanicznego), zastąpionymi po rozpoczęciu produkcji w Bielsku znaczkiem FSM. Od poprzednika odróżniają go drzwi z zawiasami z przodu. Zastosowano tu klamki zewnętrzne pochodzące z modelu Polski Fiat 125p.
Od 1974 roku produkowano także wersję Syrena 105 Lux z lewarkiem zmiany biegów i hamulcem ręcznym w podłodze między siedzeniami. Syrena 105 L posiada także węższe fotele z regulacją kąta oparcia.
W trzecim roku produkcji modelu 105 zmieniono miejsce montażu radia spod deski rozdzielczej (po stronie kierowcy) na jej środek, do specjalnie wyciętego i zaślepionego czarną atrapą otworu. Zastosowano prostokątne tylne światła odblaskowe nie poniżej, jak w poprzednich modelach, ale obok kloszy lamp tylnych. W modelu 105 obniżono o 2 cm krawędź tylnych bocznych okien.
Parametry techniczne:
- rodzaj – dwusuwowy, 3 cylindrowy, gaźnikowy z przepłukiwaniem zwrotnym
- pojemność skokowa – 842 cm3
- moc maks. – 40 KM przy 4300 obr./min
- prędkość maks. – 120 km/h
- nominalne zużycie paliwa – 8,8 l/100 km
Źródło: http://pl.wikipedia.org
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!