Syrena Kombi (prototyp)
W 1961 roku w FSO powstał prototyp samochodu Syrena Kombi. Wersja prototypowa różniła się od modelu seryjnego zmienioną tylną częścią nadwozia, które zostało zaprojektowane przez inż. Stanisław Łukaszewicza i inż. Czesława Piechura.
Fot. Album Samochodów FSO | Syrena Kombi
Przekonstruowanie tylnego zawieszenia pozwoliło uzyskać płaską i nisko umieszczoną podłogę w części bagażowej samochodu. Auto posiadało zawieszenie kół niezależne, przednie z poprzecznym resorem piórowym, tylne na drążku skrętnym, napęd przedni zespolony ze skrzynią biegów 4-przekładniową i wolnym kołem oraz silnik S15 dwusuwowy, 2 cylindrowy o pojemności 744 cm3 i mocy 27 KM.
Źródło: Album Samochodów FSO
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!