Warszawa 203 i 223 oraz 204 i 224
W 1961 roku skonstruowano 3 prototypy Warszawy z nadwoziem typu sedan. Po ostatecznych pracach konstrukcyjnych w 1964 roku wprowadzono do produkcji Warszawę 203 z silnikiem górnozaworowym S-21 i 204 z dolnozaworowym M-20.
Fot. Automobilia.pl | Warszawa 224
Oba modele posiadały nowocześniejsze nadwozie typu sedan. Nowy model posiadał również inną atrapę chłodnicy, kierunkowskazy, panoramiczną szybę przednią, nową deskę rozdzielczą oraz obudowę kolumny kierowniczej. W tym samym roku po proteście Peugeota nazwy modeli zmieniono z 203/204 na 223 i 224. Rok później do oferty dołączono wersję kombi 203K/204K. Pod koniec produkcji w Warszawach montowano wiele elementów pochodzących od Fiata 125p. Były to m.in: układ chłodzenia i hamulcowy, wyposażenie wnętrza, filtr oleju oraz kolektor ssący i wydechowy.
W 1967 roku planowano, by w samochodach przeznaczonych na eksport montować czterocylindrowe silniki wysokoprężne Perkins o pojemności 1,7l. Od 1970 roku w samochodzie montowano czterobiegową w pełni zsynchronizowaną ręczną skrzynię biegów.
Produkcję Warszaw zakończono 30 marca 1973 roku.
Źródło: http://pl.wikipedia.org
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!