Warszawa M20 U (prototyp)
W roku 1956 zaprezentowano pierwszy prototyp zmodernizowanej Warszawy. Model ten nosił oznaczenie M20 U. Charakteryzował się całkowicie zmienioną przednią częścią nadwozia. Nowa była maska silnika, błotniki przednie i tylne, zderzaki, przednie lampy kierunkowskazów oraz atrapa chłodnicy z centralnie umieszczonym trzecim reflektorem.

Fot. Album Samochodów FSO | Warszawa M20 U
R e k l a m a
W tylnej części nadwozia pojawiły się zespolone lampy kierunkowskazów i świateł „Stop”. Nieznacznie zmodernizowano silnik (zwiększono stopień kompresji do 7:1, dzięki czemu osiągał moc 65KM) oraz skrzynię biegów, która posiadała dodatkowy nadbieg. Pozwalało to na rozpędzenie się do 130 km/h. Model ten nie wyszedł poza stadium prototypu.
Część rozwiązań technicznych zastosowanych w M20 U wprowadzono później do seryjnych Warszaw.
Źródło: http://pl.wikipedia.org