DKW Monza oraz DKW F 91 na trasie Mille Miglia 2012
Żadna inna parada oldtimerów nie obrosła tak w mity, jak ten rajd pojazdów zabytkowych, żadne inne wydarzenie nie przyciąga tak wielu entuzjastów starych samochodów z całego świata. Do udziału w pełnym przygód rajdzie, który wystartował 17 maja, a zakończył się w tą niedzielę w miejscowości Brescia, Audi Tradition wystawiło dwa samochody DKW Monza i jedno DKW F91.
Fot. Audi | DKW Monza
W zakładach DKW, w latach pięćdziesiątych, wykonano ręcznie ok. 230 sztuk modelu Monza. Swoją nazwę to dwusuwowe coupé zawdzięcza rekordom uzyskanym w 1956 r. w wyścigu długodystansowym na torze w mieście Monza. Dzięki karoserii, wykonanej z tworzywa sztucznego, sportowe auto DKW waży 810 kg i należy do klasy pojazdów lekkich. Dziś Monza uchodzi za ikonę wzornictwa. Tym należącym już do klasyków motoryzacji autem, jadą w rajdzie szef stylistów Audi Wolfgang Egger i Fabrizio Giugiaro z Italdesign. Italdesign Giugiaro od maja 2010 r. jest częścią grupy Volkswagen i włączono je w struktury Lamborghini, spółki-córki firmy Audi.
Fot. Audi | DKM F 91
DKW F 91 największe sukcesy odnosił w 1954 r. Z jedynie 34 KM pod maską, Heinz Meier oraz jego pilot Hermann Luba zdobyli wtedy zwycięstwo w klasie do 1000 ccm i uzyskali w ten sposób wielki srebrny puchar rajdu Mille Miglia – Coppa argento grandissima. Jeszcze w tym samym roku, DKW F 91 zdobywając Mistrzostwo Europy dostarczył następny dowód niezwykłych możliwości tego auta.
Fot. Audi | DKM F 91
Na trasę rajdu o długości 1600 km, wiodącego w trzech etapach z Brescii przez Ferrarę do Rzymu i z powrotem, Audi Tradition wystawiło w sumie trzy załogi. Audi było również jednym z głównych sponsorów Mille Miglia w 2012 r.
Źródło: Audi
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!