Lancia powraca do BeLux – historia i nowa era włoskiej legendy
Lancia, jedna z najbardziej ikonicznych marek motoryzacyjnych Włoch, świętuje swój wielki powrót na rynek BeLux (Belgia i Luksemburg). Z tej okazji w Waterloo (Belgia) odbyło się wyjątkowe wydarzenie, podczas którego dziennikarze mieli okazję doświadczyć zarówno dziedzictwa marki, jak i jej nowoczesnej wizji.
Dziennikarze mogli nie tylko zobaczyć, ale i osobiście doświadczyć jazdy legendarnymi modelami Lancia. Każdy z nich stanowi kamień milowy w historii marki:
R e k l a m a
- Lancia Fulvia Sport 1600 – mało znana, lecz niezwykle interesująca wersja Fulvii, zaprojektowana przez Zagato. Z aerodynamiczną sylwetką, lekką konstrukcją i silnikiem V4 o mocy 115 KM, była wyrafinowanym samochodem sportowym o unikalnym charakterze.
- Lancia Delta HF – bezdyskusyjna legenda rajdów, zdobywczyni sześciu tytułów mistrza świata WRC. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i napędowi na cztery koła, Delta HF pozostaje jednym z najbardziej kultowych samochodów sportowych lat 80. i 90.
- Lancia Thema 8.32 – luksusowy sedan napędzany silnikiem V8 od Ferrari. Dyskretna, ale potężna, łączyła elegancję z surową mocą, będąc jedną z najbardziej nietuzinkowych limuzyn swoich czasów.
- Lancia Flavia Cabriolet Vignale – stylowe i nowoczesne kabriolet, łączące innowacyjne rozwiązania techniczne z elegancją projektu Michelottiego.
- Lancia Aurelia B50 Cabriolet – ikona powojennej motoryzacji, napędzana pierwszym seryjnie produkowanym silnikiem V6. Pininfarina nadał jej nadwoziu klasyczne linie, które do dziś zachwycają kolekcjonerów.
Podczas wydarzenia premierowo zaprezentowano nową Lancię Ypsilon – model, który otwiera nową erę dla marki. Auto dostępne jest w dwóch wersjach: hybrydowej oraz w pełni elektrycznej. Elektryczna wersja z akumulatorem 51 kWh i mocą 156 KM zapewnia do 403 km zasięgu w cyklu mieszanym. Wersja hybrydowa łączy 1.2-litrowy silnik o mocy 100 KM i technologię 48V, co zapewnia niskie spalanie i wysoką wydajność.
Powrót Lancii na rynek BeLux to nie tylko nowe modele, ale także nawiązanie do sportowej historii marki. Lancia ogłosiła swój powrót do rajdów w kategorii Rally 4, gdzie młodzi kierowcy rywalizują o szansę na profesjonalną karierę. Nowa Ypsilon Rally 4 HF będzie kluczowym elementem tego projektu, a wkrótce poznamy także belgijskie plany Lancii związane z rajdami.
Źródło/Zdjęcia: Lancia