“Luftgekühlt” – święto silników Porsche chłodzonych powietrzem
Luftgekühlt jest nazywany mekką Porsche chłodzonych powietrzem. Narodził się w południowej Kalifornii. Jest to pomysł dwukrotnego zwycięzcy Le Mans, Patricka Longa, wraz z Howie Idelsonem z południowej Kalifornii jako dyrektorem kreatywnym. Po latach bezskutecznych poszukiwań imprezy motoryzacyjnej, która spełniałaby ich wszystkie oczekiwania, Patrick i jego przyjaciele postanowili stworzyć wydarzenie, za którym sami tęsknili.
Pierwszy Luftgekühlt wystartował dekadę temu – w 2014 roku – by prezentować jedne z najrzadszych i najbardziej znaczących Porsche na świecie. Event jest napędzany miłością do wyjątkowych samochodów i rośnie z roku na rok. Oprócz prezentacji tych kultowych fabrycznych jednorożców, Luftgekühlt jest znany z wyróżniania jednej z prawdopodobnie najsilniejszych społeczności fanów marek w branży motoryzacyjnej.
Przez lata marka Luftgekühlt zdobyła miano najbardziej estetycznej imprezy motoryzacyjnej w swoim rejonie. Wśród eventów motoryzacyjnych osiągnęła niemal ten sam status, co – wśród samochodów – turbodoładowane i eleganckie Porsche. Jednym z najważniejszych katalizatorów sukcesów Luftgekühlt są niebywale fotogeniczne tła do zdjęć samochodów. Organizatorzy poświęcają tysiące godzin na poszukiwanie najlepszych lokalizacji. Często wybierają miejsca, w których nigdy nie było słychać warkotu chłodzonego powietrzem silnika. Wydarzenia odbywały się już m.in. w Universal Studios, tartakach i bazach marynarki wojennej.
Początek europejskiej trasy we Wrocławiu
Teraz Luftgekühlt po raz pierwszy w tak dużej skali przenosi się do Europy. Wcześniejsze europejskie edycje odbywały się w Monachium i Oxfordshire. Jego pierwszym tegorocznym przystankiem będzie Wrocław – miasto tętniące kulturą, społecznością i kolorami. Jego piękna i unikalna architektura łączy się z odwagą i stylem nowego, kreatywnego pokolenia. – To wydarzenie obiecuje szereg nieoczekiwanych okazji, aby zobaczyć rzadkie klejnoty z chłodzonej powietrzem spuścizny Porsche. Jednak to, co naprawdę nas ekscytuje, to fuzja kultur, historii i wzajemnego entuzjazmu, jednocząca nasze globalne społeczności w hołdzie dla Porsche – mówią organizatorzy Luftgekühlt.
Wydarzenie będzie koncentrować się na historycznych samochodach Porsche – wyścigowych i ulicznych, od najwcześniejszych 356 z połowy lat 40. po modele 993 z końca lat 90. Sama różnorodność prezentowanych Porsche sprawia, że to wydarzenie jest niepodobne do żadnego innego, Dodatkowo samochody prezentowane będą na niespotykanym dotąd tle, tworząc naprawdę wyjątkowe dwa dni w polskim słońcu.
Wydarzenie odbędzie się 14 i 15 czerwca na Dworcu Świebodzkim – opuszczonym dworcu kolejowym przekształconym w przestrzeń społeczną. Przez dwa weekendowe dni czerwca powstanie tam unikatowe miejsce, w którym fani Porsche będą mogli oddawać się miłości do marki i jej dzieł, zarówno nowych, jak i klasycznych. Będzie to również okazja do spotkania się z przyjaciółmi zza Atlantyku.
Bilety na Luft Poland, którego marka Porsche w Polsce została sponsorem strategicznym, są już dostępne na stronie https://wroclaw.luftgekuhlt.pl. Pierwszy dzień przeznaczony jest dla kierowców i ich pasażerów, bilety na ten dzień do 12. roku życia są darmowe. Drugiego dnia event dostępny jest dla wszystkich widzów.
Źródło/Foto: Porsche
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!