„Luftgekühlt” – święto silników Porsche chłodzonych powietrzem
Luftgekühlt jest nazywany mekką Porsche chłodzonych powietrzem. Narodził się w południowej Kalifornii. Jest to pomysł dwukrotnego zwycięzcy Le Mans, Patricka Longa, wraz z Howie Idelsonem z południowej Kalifornii jako dyrektorem kreatywnym. Po latach bezskutecznych poszukiwań imprezy motoryzacyjnej, która spełniałaby ich wszystkie oczekiwania, Patrick i jego przyjaciele postanowili stworzyć wydarzenie, za którym sami tęsknili.
Pierwszy Luftgekühlt wystartował dekadę temu – w 2014 roku – by prezentować jedne z najrzadszych i najbardziej znaczących Porsche na świecie. Event jest napędzany miłością do wyjątkowych samochodów i rośnie z roku na rok. Oprócz prezentacji tych kultowych fabrycznych jednorożców, Luftgekühlt jest znany z wyróżniania jednej z prawdopodobnie najsilniejszych społeczności fanów marek w branży motoryzacyjnej.
R e k l a m a
Przez lata marka Luftgekühlt zdobyła miano najbardziej estetycznej imprezy motoryzacyjnej w swoim rejonie. Wśród eventów motoryzacyjnych osiągnęła niemal ten sam status, co – wśród samochodów – turbodoładowane i eleganckie Porsche. Jednym z najważniejszych katalizatorów sukcesów Luftgekühlt są niebywale fotogeniczne tła do zdjęć samochodów. Organizatorzy poświęcają tysiące godzin na poszukiwanie najlepszych lokalizacji. Często wybierają miejsca, w których nigdy nie było słychać warkotu chłodzonego powietrzem silnika. Wydarzenia odbywały się już m.in. w Universal Studios, tartakach i bazach marynarki wojennej.
Początek europejskiej trasy we Wrocławiu
Teraz Luftgekühlt po raz pierwszy w tak dużej skali przenosi się do Europy. Wcześniejsze europejskie edycje odbywały się w Monachium i Oxfordshire. Jego pierwszym tegorocznym przystankiem będzie Wrocław – miasto tętniące kulturą, społecznością i kolorami. Jego piękna i unikalna architektura łączy się z odwagą i stylem nowego, kreatywnego pokolenia. – To wydarzenie obiecuje szereg nieoczekiwanych okazji, aby zobaczyć rzadkie klejnoty z chłodzonej powietrzem spuścizny Porsche. Jednak to, co naprawdę nas ekscytuje, to fuzja kultur, historii i wzajemnego entuzjazmu, jednocząca nasze globalne społeczności w hołdzie dla Porsche – mówią organizatorzy Luftgekühlt.
Wydarzenie będzie koncentrować się na historycznych samochodach Porsche – wyścigowych i ulicznych, od najwcześniejszych 356 z połowy lat 40. po modele 993 z końca lat 90. Sama różnorodność prezentowanych Porsche sprawia, że to wydarzenie jest niepodobne do żadnego innego, Dodatkowo samochody prezentowane będą na niespotykanym dotąd tle, tworząc naprawdę wyjątkowe dwa dni w polskim słońcu.
Wydarzenie odbędzie się 14 i 15 czerwca na Dworcu Świebodzkim – opuszczonym dworcu kolejowym przekształconym w przestrzeń społeczną. Przez dwa weekendowe dni czerwca powstanie tam unikatowe miejsce, w którym fani Porsche będą mogli oddawać się miłości do marki i jej dzieł, zarówno nowych, jak i klasycznych. Będzie to również okazja do spotkania się z przyjaciółmi zza Atlantyku.
Bilety na Luft Poland, którego marka Porsche w Polsce została sponsorem strategicznym, są już dostępne na stronie https://wroclaw.luftgekuhlt.pl. Pierwszy dzień przeznaczony jest dla kierowców i ich pasażerów, bilety na ten dzień do 12. roku życia są darmowe. Drugiego dnia event dostępny jest dla wszystkich widzów.
Źródło/Foto: Porsche