Mistrz świata DTM Nicola Larini i Alfa Romeo razem na 1000 Miglia
Odbywająca się od 11 do 15 czerwca 42. edycja wyścigu 1000 Miglia jest historyczną rekonstrukcją “najpiękniejszego wyścigu na świecie”, jak określił to wydarzenie Enzo Ferrari. W będącym od zawsze trochę wyścigiem, a trochę przygodą, tegorocznym wydarzeniu weźmie udział ponad 400 modeli samochodów zabytkowych.
Ponad 50 z nich to Alfy Romeo, co czyni z nich największą reprezentację, a markę niekwestionowaną ikoną włoskich sportów motorowych. Dwa z nich to prestiżowe modele z zabytkowej kolekcji Alfy Romeo, zwykle prezentowane w muzeum w Arese: 1900 Super Sport (1954) i 1900 Super Sprint (1956).
Na starcie 1000 Miglia za kierownicą pierwszego zasiądzie Nicola Larini, mistrz DTM z 1993 roku prowadzący wtedy Alfę Romeo 155 V6 TI, wraz z pilotem rajdowym Giacomo Ciucci, co z pewnością zaowocuje silnymi emocjami dla wszystkich fanów sportów motorowych, a zwłaszcza dla miłośników Alfy, którzy pamiętają jego wyczyny w klasie Touring w latach 90.
Z takim samym entuzjazmem zostanie powitany model 1900 Super Sprint (1956), który prowadzony będzie przez Andreę Farina, dziennikarza i eksperta od samochodów zabytkowych, któremu towarzyszyć będzie pilot Davide Cironi, influencer i youtuber, którego pasją są silniki.
Model 1900 Sport Spider (1954) to niezwykle rzadki wyścigowy spider, wyprodukowany w liczbie zaledwie dwóch egzemplarzy, wyposażony w czterocylindrowy silnik z dwoma wałkami. Samochód rozwija maksymalną moc 138 KM, co pozwala rozpędzić to ważące zaledwie 880 kg auto o efektywnej aerodynamice do prędkości 220 km/h. Wyróżniający się innowacyjną stylistyką, zaprojektowany przez Franco Scaglione dla atelier Carrozzeria Bertone, 1900 Sport Spider wyposażony jest w pięciostopniową skrzynię biegów oraz most tylny De Dion. W rezultacie jego osiągi i właściwości jezdne porównywalne są ze współczesnymi samochodami: auto na polecenia reaguje szybko i płynnie oraz znakomicie trzyma się drogi. Ten niezwykły samochód będzie rywalizował z numerem startowym “289”.
Z numerem startowym “392” w wyścigu weźmie udział fascynująca Alfa Romeo 1900C Super Sprint (1956), eleganckie coupé , które stanowi odmianę “gran turismo” XX wieku. Model stał się sławny w latach 50. XX wieku, dzięki hasłu “rodzinny sedan, który zwycięża w wyścigach”. Alfa Romeo 1900 Super Sprint powstała na bazie skróconego podwozia Alfy Romeo 1900 sedan i została wyposażona w dwulitrowy, czterocylindrowy silnik (z typowym dla marki podwójnym wałkiem rozrządu) o mocy 115 KM przy 5500 obr./min. Jak to było przyjęte w latach 50. ubiegłego wieku, wielcy włoscy projektanci kupowali podwozia od Alfy Romeo i tworzyli nadwozia zaprojektowane i wyprodukowane we własnym atelier. Tak też uczyniła mediolańska firma Touring, która w latach 1954-1955 zbudowała prawie 300 modeli opartych na Alfie Romeo 1900C Super Sprint.
Źródło/Foto: Alfa Romeo
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!