Rallye Monte-Carlo Historique 2025 – Belgowie i Alfa na podium
Zespół z Belgii w składzie Michel Decremer i Jennifer Hugo po raz kolejny udowodnił swoją dominację w Rallye Monte-Carlo Historique, zwyciężając w 27. edycji tego prestiżowego rajdu. Belgowie wywalczyli pierwsze miejsce jadąc Alfa Romeo Giulia TI z 1965, gdzie już od soboty utrzymywali się na prowadzeniu, aby przypieczętować swój sukces podczas finałowych nocnych odcinków na legendarnym Col de Turini.
Tegoroczna edycja rajdu rozpoczęła się w zimowej scenerii, gdzie śnieg pokrywał trasy wokół Valence. Zawodnicy musieli zmierzyć się z trudnymi warunkami, zanim dotarli do słonecznego Monako przez Alpy Górnej Prowansji. Wśród 219 załóg, które wyruszyły z różnych miast Europy, w ostatecznej klasyfikacji znalazło się 188 ekip.
R e k l a m a
Na trasie pojawiły się samochody 34 producentów, a do ścisłej czołówki trafiły aż 9 różnych marek. Podium uzupełnili Hiszpanie Luis Climent Asensio i Carles Jimenez Valls (BMW 323i) oraz Włosi Fabrizio Rossi i Marco Frascaroli (Lancia Fulvia). W rywalizacji pań najlepsza okazała się szwajcarsko-belgijska załoga Carole Grimm i Ingrid Peeters jadąca Lancia Fulvia HF 1.6, zajmując 99 miejsce.
Spośród 10 marek, które triumfowały na poszczególnych etapach, największy sukces odniosło Porsche, zdobywając 6 zwycięstw. Tuż za nim uplasowały się BMW i Alfa Romeo (4), a także Lancia, Austin (3) oraz Volkswagen i Fiat (2). W rajdzie brały też udział takie marki jak Citroën, Opel i Ford, który zapisał się w historii tego rajdu, m.in. za sprawą 81-letniego Johna Buffuma, który poprowadził Forda Escorta do zwycięstwa na jednym z odcinków.
Rallye Monte-Carlo Historique 2025 to wydarzenie pełne emocji, pasji i legendarnych pojedynków, które po raz kolejny udowodniło, że klasyczna motoryzacja wciąż ma wielu oddanych fanów.
A tak przedstawia się tabela, z uwzględnieniem naszych polskich ekip.
Generalna klasyfikacja | Nr startowy | Załoga | Kraj | Samochód |
---|---|---|---|---|
1 | 200 | Michel Decremer i Jennifer Hugo | Belgia | Alfa Romeo Giulia TI (1965) |
2 | 10 | Luis Climent Asensio i Carles Jimenez Valls | Hiszpania | BMW 323i (1981) |
3 | 225 | Fabrizio Rossi i Marco Frascaroli | Włochy | Lancia Fulvia Coupe (1966) |
61 | 20 | Andrzej Bans i Jerzy Chronowski | Polska | Lancia Beta Monte-Carlo (1975) |
88 | 126 | Marcin Grabowski i Agnieszka Bohosiewicz-Gabrowska | Polska | Porsche 924 Turbo (1979) |
143 | 232 | Michał Kowalik i Bartosz Balicki | Polska | Triumph TR3A (1973) |
Źródło/Zdjęcia: ACM