Škoda Classic Tour 2024
Każdego roku Škoda Classic Tour przyciąga miłośników klasycznej motoryzacji, oferując uczestnikom unikalną trasę pełną fascynujących przystanków. Tegoroczna edycja nie była wyjątkiem. Na starcie stanęło 212 zabytkowych samochodów należących do pracowników Škoda Auto. Organizatorzy przygotowali trasę, która tradycyjnie obejmowała wizytę w zakładzie produkcyjnym Škody, gdzie załogi miały okazję zrobić sobie zdjęcie z prototypami Škody Elroq.
Nowością w tym roku była wizyta w Centrum Części Zamiennych Škody – ogromnym magazynie części zamiennych, który zwykle jest niedostępny dla zwiedzających. Kolejnym przystankiem była trasa testowa Škody w Úhelnicach, która na co dzień pozostaje zamknięta dla publiczności. Trasa o długości 126 km była podzielona na dwa etapy, z 20-minutową przerwą na posiłek w malowniczych ogrodach zamku Dětenice. Uczestnicy zakończyli swoją podróż na mecie przy Muzeum Lotnictwa Metoděja Vlacha w Mladej Boleslavi. Wydarzenie było otwarte dla samochodów wszystkich marek wyprodukowanych przed 1994 rokiem.
Škoda Classic Tour to wydarzenie, które łączy miłośników klasycznych samochodów i technologii w różnym wieku. To nie tylko rajd na regularność, ale także okazja do spędzenia czasu w rodzinnej, relaksującej atmosferze. Uczestnicy nawigowali trasę za pomocą szczegółowego roadbooka typu dot-arrow, a także zmierzyli się z trzema testami precyzyjnymi, które wymagały doskonałej współpracy między kierowcą a pilotem. Zadaniem załóg było przejechanie wyznaczonych odcinków w jak najdokładniejszym czasie, z minimalnymi odchyleniami. Za każdą różnicę 0,01 sekundy odejmowany był jeden punkt karny. Zwycięzcą Škoda Classic Tour zostaje załoga z najmniejszą liczbą punktów karnych na końcu dnia.
W tym roku nazwy testów precyzyjnych nawiązywały do ważnych rocznic Škody w 2024 roku: 50 lat od debiutu Škody 200 RS na Rajdzie Barum, 60 lat od premiery modelu Škoda 1000 MB oraz 25 lat od wprowadzenia na rynek Škody Fabia.
Zwycięzcą 11. edycji Škoda Classic Tour został Eduard Suchý, który prowadził Alfa Romeo Spider z 1981 roku. Prestiżową nagrodę w tradycyjnym konkursie elegancji, przyznawaną przez jury złożone z ekspertów ds. renowacji Muzeum Škody, zdobyła załoga Martina Kosíka, prezentująca Škodę 1000 MBX z 1968 roku.
Źródło/Zdjęcia: Škoda
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!